جعفر احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همه ما باید با سالم نگه داشتن زندگی پیرامون خود علاوه بر حفظ طبیعت و نگهداشت آن برای آیندگان ، محیطی را برای استفاده مناسب و بهینه خودمان از این فضا ایجاد کنیم.
وی اظهار کرد : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در یک اقدام موثر برای آگاهسازی و حساس کردن اذهان عمومی جامعه برای نه به ریختن زباله ، اقدامی موثر را برای اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه انجام داده است که جای بسی قدردانی است.
فرماندار نکا بیان داشت : رها کردن زباله در طبیعت علاوه بر ایجاد نازیبایی در طبیعت موجب اذیت و آزار خودمان و به خطر افتادن سلامت جامعه می شود که باید با جدی گرفتن این پویش نه به زباله همگان را به رعایت بهداشت و نظافت پیرامون خود ترغیب کنیم.
احمدی با اشاره به برف و سرمای سال گذشته و خسارت وارد شده به مرکبات گفت: در این بخش با توجه به فراوانی محصول مرکبات در نکا و وارد شدن خسارت جدی به باغات، برخی از باغداران منطقه اقدام به برداشت مرکبات از درختان و دپوی آن در حاشیه جاده ها کرده بودند که صحنه بسیار زشت و ناپسندی بود که برای این امر با فوریت وارد عمل شده و جاده ها را از مرکبات پوسیده پاکسازی کردیم.
وی افزود : برای این منظور و پاکسازی و معدوم سازی مرکبات خسارت دیده از برف و سرمای سال گذشته 27 تن مرکبات را جمع آوری و به شکل بهداشتی معدوم کردیم .
نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با اشاره به اینکه روزانه بیش از 50 تن زباله در سطح شهرستان نکا اعم از شهر و روستاهای مختلف، تولید و برای دفع بهداشتی به کمپوست شرق مازندران در بهشهر منتقل می شود، یادآور شد: در بخش زباله و جمع آوری و دفع آن، تمام نکات بهداشتی رعایت می شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.
احمدی افزود: همه ما نسبت به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم مسئول هستیم و باید دغدغه داشته باشیم که در این راستا توجه به سلامت مردم از مسائل بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت شود.
وی ضمن تاکید به شهروندان نکایی و مسافران و گردشگران ، گفت : رهاسازی زباله در طبیعت از مسائل بسیار ناپسندی است که باید از آن دوری کنیم و همه ما از خودمان آغاز کنیم و با رعایت این مساله ضمن جلوگیری از آلودگی زیست محیطی سلامت خود، خانواده و جامعه را تضمین کنیم.
خبرنگار : مریم نظری * * انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.