به گزارش ایرنا، فریبا درخشان نیا روز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده استان زنجان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: بین کودک کار و خیابانی تفاوت های وجود دارد و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی بر اساس آئین نامه مصوب مکلف به ارائه خدمت به کودکان خیابانی قرار داده که امسال یا سال آینده بر مداخلات کودکان قرار خواهد داد.
به گفته وی، کودک کار به کسی اطلاق می شود که در منزل بهره برداری کاری می شود یا در کارگاهها و مشاغل دیگری حتی زباله گردی نیز فعالیت می کنند و این سازمان با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگیر این موضوع است.
این مسئول ادامه داد: طی سال گذشته 9 هزار و 200 کودک خیابانی از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند شدند.
وی در ارتباط با آسیبهای نو پدید اجتماعی نیز در جامعه ادامه داد: وقتی شرایط اجتماعی تغییر می یابد ، جنس مسائل اجتماعی تغیر یافته و در این میان بحث فضای مجاز ی اهمیت ویژه ای دارد و در این ارتباط دفتری دیگری در این سازمان با عنوان پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وجود دارد که به طور ویژه در این بخش فعالیت می کند.
درخشان نیا افزود: این سازمان بیش از 160 نوع فعالیت تخصصی دارد که بیشتر جنبه اطلاع رسانی و آگاهسازی دارد و حتی در مورد کودکان خیابانی کارهای گسترده ای انجام میدهد.
وی در ارتباط با دختران فراری نیز گفت: از دهه 70 خانه های سلامت مخصوص دختران فراری راه اندازی شد که سال گذشته 1200 دختر فراری در مراکز یاد شده خدمات دریافت کردند.
- مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با خانه های امن نیز خاطر نشان کرد: هم اکنون 22 مرکز خانه امن در کشور وجود دارد که 1600 زن که خشونت را تجربه کرده اند مراجعه و خدمات دریافت کردند.
وی ابراز کرد: اعلام آمار در مورد کدام استان ها بالا یا پایین در مورد خشونت هیچ کمکی نمی کند اما در بحث خشونت راهبردهای مختلفی از قبیل پیشگیری از این معضل نیز مورد توجه قرار گرفته است.
درخشان نیا افزود: بر این اساس برای خانه های امن که برای زنان خشونت دیده را تجربه کردند برای شناسایی آنها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در 15 استان به عنوان پایلوت مشخص شد که کدام استانها بالاترین و یا کمترین خشونت دارند و نتیجه آن منتشر نشده است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی مورد توجه در سال جاری بحث مداخلات خشونت برای مرتکبان است و همیشه تفکر سیستمی که وجوددارد این است که در حل مسائل اجتماعی و تمامی مولفه های را باید مورد توجه قرارداد.
به گزارش ایرنا، مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده و کار شهرستان زنجان از طریق موسسه خیریه ای که تحت نظارت بهزیستی قرار دارد از تیر سال گذشته آغار بکار کرده و تا کنون 69 کودک را شناسایی و حمایتی برای کودکان و خانواده انها ثبت کرده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی **** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.