به گزارش ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی روز جمعه در مراسم افتتاح فاز تکمیلی بیمارستان شهدای هرسین با اشاره به وجود 14 متخصص در این شهرستان‌ افزود: دانشگاه علوم پزشکی به 2 دلیل مهاجرت و مسافرت کمتر مردم شهرستانها برای دریافت خدمات درمانی به مرکز استان و کاهش ضریب اشغال تخت بیمارستان های شهر کرمانشاه به دنبال توسعه خدمات و گسیل نیروهای تخصصی و حتی فوق تخصصی به شهرستانها است.
مرادی اضافه شدن 38 تخت به بیمارستان هرسین را در راستای خدمت بهتر به مردم و رعایت طرح انطباق با جداسازی بخشهای زنان و مردان عنوان کرد و‌ افزود: اضافه کردن هشت تخت ای سی یو و نیز بخش واحدهای تک نفره زایمان طبیعی با امکانات مناسب از جمله عوامل موثر در رضایتمندی مردم و برآوردن نیاز آنان است.
وی از حمایت نمایندگان استان در جذب نیرو و امکانات تخصصی و فوق تخصصی برای استان تقدیر کرد و خواستار پیگیری بیشتر آنان به ویژه راه اندازی بخشهای پیوند قلب، کاشت حلزون و پیوند قرنیه در استان شد و گفت: کرمانشاه با توجه به مرکزیت غرب کشور باید برای گسترش خدمات حوزه سلامت تلاش کند.
دکتر مرادی با اشاره به بسته های متعدد در طرح تحول نظام سلامت به 2 بسته کاهش پرداختی از جیب مردم و افزایش دسترسی اشاره کرد و بر برخورداری مردم شهرستانها از امکانات و خدمات بهتر حوزه سلامت تاکید کرد.
فاز تکمیلی بیمارستان شهدای هرسین با اعتباری بالغ بر17 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
با راه اندازی این مرحله که شامل بخشهای بستری زنان با 20 تخت، اطفال دوم با 12 تخت بستری، بخش مراقبت های ویژه دوم با 6 تخت و بخش زایمان تک ‌نفره یا ال دی آر با پنج تخت، تعداد تخت های این بیمارستان به 83 تخت رسید.
این بیمارستان که با طراحی 96 تختخواب و تعداد 80 تخت مصوب احداث و در سال 1383 به بهره برداری رسید، تاکنون با 40 تخت و کمتر از نصف ظرفیت خود به بیماران ارائه خدمت می کرد که با راه اندازی این مرحله به استفاده از ظرفیت خود رسیده و بسیاری از مشکلات مردم را در زمینه درمان مرتفع می نماید.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی**علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.