علی جوان با اشاره به مصوبه مجلس در رابطه با استخدام قهرمانان رقابت های المپیک و آسیایی عنوان کرد: مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی ورزشکارانی که مدال در مسابقات جهانی اعم از المپیک جهانی و المپیک آسیایی کسب کرده اند، زمینه برای اشتغال آن ها فراهم است.
این مقام استانی در تکمیل صحبت هایش ادامه داد: اگر ورزشکاری در این قبیل رقابت ها حضور داشته و موفق به کسب مدال نشده، تعهدی برای استخدام آن ها وجود ندارد؛ منتها سعی می کنیم تا زمینه اشتغال آن ها نیز فراهم شود.
وی از استخدام محسن محمد سیفی و مهسا جاور دو ملی پوش ووشو و قایقرانی در اداره کل ورزش و جوانان استان خبر داد و افزود: برای اشتغال جنس مدال کسب شده در رقابت های المیپک آسیایی و جهانی نیز حائز اهمیت است.


خیران ورزشیار
مدیر کل ورزش و جوانان استان در پاسخ به سوالی درباره نقش خیران ورزشیار استان در مرتفع کردن مشکلات حوزه ورزش استان گفت: این تشکل غیردولتی در امور محوله موفق عمل نکرده است و با ورود اداره کل به این تشکیلات قصد داریم با تزریق نفرات جدید و ابلاغ آئین نامه ها اعتماد مردم و بخش خصوصی را به حوزه ورزش و حمایت از تیم های ورزشی جلب کنیم.
جوان فعالیت های حوزه عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان را در مدت کوتاه فعالیت خود قابل قبول اعلام کرد و افزود: با کمک خیری 2 سالن ورزشی روستای سفیدکمر خدابنده با هزینه 2/1 میلیارد تومان و در شهرستان خدابنده نیز دو سالن ورزشی که تاکنون بالای 70 میلیون تومان هزینه شده، افتتاح می شود.
به گفته وی، در جذب اسپانسر برای اعزام تیم ها به رقابت های مختلف کشوری موفق نبوده ایم؛ هر چند کمک هایی در راستای تامین منابع مالی برای تیم ها در اعزام ها تحقق یافته است.


پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری
این مقام استانی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان بیان کرد: امسال از محل اعتبارات استانی 5 میلیارد تومان به این پروژه مهم تخصیص یافته است و برای تسریع در پیشبرد پروژه با مقام عالی استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان در حال رایزنی برای تخصیص 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هستیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان از فعال بودن پروژه پیست دوچرخه سواری سرپوشیده زنجان به عنوان بزرگترین پروژه پیست دوچرخه سورای خاورمیانه خبر داد و درباره وضعیت پروژه مجموعه استخر قهرمانی افزود: امسال با تخصیص اعتبار لازم شاهد افتتاح آن در سال آینده خواهیم بود.
جوان از افتتاح سالن کشتی مجموعه ورزشی عسلک ابهر در هفته تربیت بدنی امسال خبر داد و گفت: در این راستا زمین تیراندازی با کمان و پیست دو مجموعه ورزشی عسلک این شهر نیز افتتاح خواهد شد.


کمیته پژوهش
وی فعالیت های کمیته پژوهش این اداره کل را با اعضای هیات علمی جدید یادآور شد و ادامه داد: این کمیته متشکل از اعضای هیات علمی گروه ورزش دانشگاه های زنجان هستند که در سال جاری 2 پروژه ورزشی پیشنهادی اداره کل ورزش را دنبال می کنند.
جوان با تاکید بر توسعه و ترویج ورزش همگانی به عنوان یکی از اولویت های مهم اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: امید داریم با تصمیمات علمی و کاربردی در این زمینه در کوتاه مدت آثار مثبت آن را بین عموم شاهد باشیم.


63 مدال
این مقام ورزشی استان کسب 63 مدال آسیایی، جهانی و بین المللی در 6 ماه ابتدای سال را متذکر شد و ادامه داد: در سال جاری پخش زنده مستقیم تلویزیونی دو رویداد مهم ورزشی از رسانه ملی یکی دیگر از مواردی است که در معرفی ظرفیت های ورزش استان در کشور اثرگذار است.
مدیر کل ورزش استان با اشاره به وجود هجمه های سنگین و نظرات برخی منتقدان درباره ورزش گفت: در اداره کل بیشتر دنبال برنامه های عملیاتی هستیم و بر فعالیت های ریشه ای متمرکز شده ایم تا نهال تنومند ورزش استان را به درختی پربار تبدیل کنیم.


فوتبال
جوان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره فعال نبودن فوتبال استان و خلاصه شدن این رشته ورزشی پرطرفدار در استان به داشتن نام هیات افزود: علاوه بر فوتبال در استان به دنبال رایزنی برای حضور تیم های بسکتبال، کشتی ، والیبال و واترپلو در لیگ های برتر هستیم و تمام تلاش خود را بر این متمرکز کرده ایم که تیمداری مثل گذشته نباشد و برنامه ریزی باید به شیوه ای پیش رود که 70 درصد بازیکنان تیم ها بومی باشند.
وی ادامه داد: برای مثال وقتی که در هیات والیبال استان امکانات و نیروی انسانی لازم وارد شود، تیم ها از زیرگروه فعالیت های خود را شروع می کنند و شرایط به گونه ای پیش رود که نیازی به حمایت های مالی اداره کل نباشد و هیات استان تامین کننده تمامی امکانات برای حضور پرقدرت تیم استان باشد.


تیم های بومی
مدیر کل ورزش استان با اشاره به محسنات بومی بودن تیم های ورزشی استان بیان کرد: جدای از پایین آمدن برخی هزینه ها از قبل وجود بازیکن بومی ، حمایت های مردمی نیز از تیم ها بیشتر می شود. در این شکل حضور تماشاگر بیشتر شده و حمایت ها و امیدها رنگ واقعیت می گیرد.
جوان از رایزنی برای خرید تیم دسته دومی فوتبال برای استان با کامل شدن طرح نحوه حضور در لیگ خبر داد و یادآور شد: هیات فوتبال استان در چند سال گذشته مطلوب ظاهر نشده است و باید نظارت بیشتری بر فعالیت آن ها داشته باشیم.
وی تیمداری بخش خصوصی را در رشد و بالندگی رشته های مختلف ورزشی مهم دانست و ادامه داد: در چند سال قبل تیم فوتسال خالص سازان در رقابت های کشوری مطلوب ظاهر شده است و از این جهت از مدیریت شرکت خالص سازان روی زنجان کمال تشکر را داریم.
جوان با تاکید بر اشاعه فرهنگ ورزش در جامعه ، هزینه کرد در این بخش را سرمایه گذاری بیان کرد و گفت: قطعا ورود بخش صنعت به این عرصه و پخش بازی های تیم ها از صدا و سیما برد تبلیغاتی بالایی را در پی دارد.
مدیر کل ورزش استان درباره بروز اختلافات در برخی هیات های ورزشی عنوان کرد: جابجایی روسای هیات ورزشی که با اختلافات مواجه هستند، دست اداره کل نیست و تنها با تصمیم رئیس مجمع و درخواست اعضای مجمع ، اداره کل مشکلات و موارد را منعکس می کند.
با این حال جوان بر این مهم تاکید کرد که اداره کل ورزش و جوانان استان از واقعیات و انتقادهای سازنده استقبال می کند و از رسانه ها خواست در نقدها به این موارد توجه کنند.

 

68

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 759397
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.