به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مسعود سلطانی فر که به ارومیه سفر کرده است، ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی گفت: دولت یازدهم بیشترین توجه را به حوزه جوانان داشته و به این حوزه نگاهی یکسان با ورزش داشته است.
وی افزود: در دولت یازدهم، تعداد سازمان های مردم نهاد حوزه جوان نیز از حدود ۵۰ مورد در ابتدای دولت در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۲ هزار مورد در سال جاری رسیده است و تلاش خواهد شد در پایان دولت دوازدهم این تعداد به ۵هزار تشکل برسد تا بتوان باتجربه اندوزی برای جوانان، آنان را برای ورود به حوزه مدیریتی کشور آماده کند.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توسعه ورزش کشور بعد از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ایران بعد از انقلاب توانست با افزایش مراکز ورزشی و ورزشگاه‌ها، در زمینه کسب مدال در مسابقات بین المللی و المپیک پیشرفت چشم گیری داشته باشد که کسب ۱۴ مدال المپیک در طی این مدت از آن جمله است.
سلطانی فر به موضوع ورزش بعنوان نمایش قدرت و توسعه یک کشور اشاره و گفت: کشورهای توسعه یافته جهان، ورزش را هم ردیف با اقتصاد مدنظر قرار می دهند و با نمایش قدرت ورزشی‌شان، ایدئولوژی خود را در سطح جهان مطرح می کنند.
وی افزود: دو باشگاه بزرگ پایتخت با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال در سال و بالغ بر ۵۰میلیون هوادار نشاط اجتماعی را رقم می زنند و نشان می دهد ورزش با کمترین هزینه میتواند بیشترین نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد کند.
وزیر ورزش و جوانان به تلاش دولت برای ایجاد اشتغال در جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: کاهش نرخ تورم به حدود ۸ درصد کاهش و افزایش نرخ رشد اقتصادی از منفی ۶ درصد به مثبت ۶ و ایجاد سالانه ۹۰۰هزار شغل از جمله مهمترین اقدامات دولت طی ۴ سال در حوزه اقتصادی بود و این تلاش ها در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت.
سلطانی فر نیاز به ورود بخش خصوصی را برای بهبود اوضاع اشاره و گفت: دولت برای رسیدن به اهداف خود نیاز به ۷۷۵هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد که تنها نیمی از آن می تواند توسط دولت تامین و نیم دیگر باید با ورود بخش خصوصی داخلی و خارجی تامین شود و در این راستا باید با کمک و حمایت از بخش خصوصی راه را برای ورود آنان هموار کند.
وی به توسعه استان آذربایجان غربی در حوزه ورزش هم اشاره کرد و گفت: وضع کنونی استان آذربایجان غربی در بخش ورزش و جوانان امیدوار کننده است و همفکری و همدلی موجود بین مسئولین استانی توانسته توسعه و رشد استان را صورت دهد.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 730797
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.