به گزارش ایرنا، ناصر مقدم شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان با بیان اینکه تئاتر ابزار مناسبی برای بیان مسائل اجتماعی است، افزود: تا زمانی که تئاتر با عموم مردم ارتباط برقرار نکند تمام زحمات متولیان این عرصه بی نتیجه می‌ماند.
وی به ضرورت بالا بردن سطح هنر تئاتر در استان تاکید کرد و ادامه داد: هنرمندانی که درعرصه تئاتر استان فعالیت دارند در نوع خود بی‌نظیر هستند و باید این ظرفیت‌ها را توسعه داد.
مقدم با بیان اینکه در استان زنجان مشکلی از نظر امکانات سخت‌افزاری در عرصه هنرهای نمایشی وجود ندارد، اظهار کرد: این استان شاهد هنرمندانی در سطح ملی در این عرصه است.
وی به تلاش‌های انجام گرفته برای ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان تئاتر با عموم مردم اشاره کرد و افزود: باید تلاش کرد تا مسائل و مشکلات اجتماعی از سوی هنرمندان در سالن‌های تئاتر به مردم ارائه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری «جشنواره فرهنگی و هنری غواصان دریادل» در بین هفت استان همجوار به میزبانی زنجان خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر می شود و موعد برگزاری آن، اسفند سال جاری است.
مقدم افزود: بخش عمده «جشنواره فرهنگی و هنری غواصان دریادل» به هنر تئاتر اختصاص دارد.
وی اظهار کرد: سالن چند منظوره‌ای برای اجرای برنامه‌های نمایشی در دست ساخت است که امید می‌رود با تکمیل آن تا زمان برگزاری «جشنواره فرهنگی و هنری غواصان دریادل»، برنامه‌های جشنواره در این سالن به اجرا درآید.
مقدم با بیان اینکه شهرستان خدابنده قطب تئاتر استان است، افزود: تمام هنرمندان هنرهای نمایشی که در سطح شهرستان ها فعالیت می‌کنند، از ظرفیت بالایی برخوردارند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه بیست ونهمین جشنواره تئاتر این استان با وجود برخی کاستی‌ها ، پرشور برگزار شد، گفت: سعی می‌کنیم با افزایش امکانات در سال‌های آتی جشنواره‌های بهتری برگزار نماییم.
حسین نجفی به قدمت بیش از 80 ساله هنر تئاتر در زنجان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر بیشتر تلاش ما بر رونق اجراهای عموی آثار نمایشی در سطح استان متمرکزاست.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان از 20 شهریور جاری به مدت چهار روز در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد.
10 نمایش راه یافته به مرحله استانی از بین 20 اثر، در این جشنواره به روی صحنه رفتند.
6085/7312
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.