به گزارش ایرنا ، ناصر مقدم روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سه سال گذشته، سه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان در سطح استان برگزار شده است، افزود: امسال هم این برنامه از روز شنبه /13 خرداد/ به مدت 10 روز در سطح همه شهرستان های استان برگزار می شود.
وی برگزاری نمایشگاه های قرآن و عترت در همه شهرستان ها از برنامه های شاخص چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان برشمرد و ادامه داد: در این نمایشگاه ها، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، آثار نفیس، قرآن های موزه ای، کتاب های کودک و نوجوان، کتاب های علوم قرآنی، ادعیه و نرم افزارهای قرآنی در معرض دید عموم و عرضه برای مخاطبان قرار می گیرد.
مقدم افزود: برگزاری 9 نمایشگاه قرآن و عترت در پنج شهرستان، برگزاری 27 محفل قرآنی در 13 شهر استان، برگزاری جلسات تفسیر قرآن در پنج شهرستان، برگزاری عصر شعر رمضان در همه شهرستان هادر محل دفاتر ائمه جمعه، اجرای نمایش صحنه ای ' عاشق خورشید' در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان و اکران فیلم های برگزیده جشنواره فیلم ارزش در فرهنگسراهای همه شهرستان ها از جمله برنامه های پیش بینی شده برای چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان استان است.
وی اظهار کرد: در محل نمایشگاههای قرآن و عترت هر روز برنامه ای با عنوان' قرآن بخوانید، جایزه بگیرید' برای مخاطبان اجرا می شود.
مقدم افزود: برگزاری مسابقه قرائت دعای 'ربنا' در دو گروه سنی زیر و بالای 12 سال،برگزاری 120 جلسه تدبر در قرآن و برگزاری جلسات آشنایی با صحیفه سجادیه در 10 مسجد، از جمله برنامه های ویژه چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان در شهرستان زنجان خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اجرای طرح تعویض قرآن های مستعمل با قرآن های نو در همه ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز شهرستان طی اجرای چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان خبر داد و گفت: خانواده هایی که قرآن مستعمل دارند می توانند با تحویل آنها، قرآن های نو دریافت کنند.
چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان استان به طور همزمان در شهرهای زنجان، ابهر، قیدار، صایین قلعه، هیدج، سجاس، گرماب، زرین رود، خرمدره، آب بر، زرین آباد و ماهنشان برگزار می شود.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.