به گزارش ایرنا ، علی محمدیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دومین جشنواره انگور ابهر با همکاری دستگاه های مختلف و گروهی از جوانان فعال شهرستان در حال آماده سازی است تا این جشنواره در دومین دوره با سطح کیفی بالایی برگزار شود.
وی با اشاره به لزوم معرفی محصولات کشاورزی و جاذبه های گردشگری منطقه اظهار کرد: انگور یکی از اصلی ترین محصولات کشاورزی ابهر است که این شهرستان سهم عمده ای در تامین انگور و تیزاب کشور دارد.
بخشدار مرکزی ابهر خاطرنشان کرد: لازم است محصولات منطقه با برگزاری چنین جشنواره هایی معرفی شود با این حال متاسفانه تا امروز آنگونه که شایسته است به معرفی ظرفیت های شهرستان در حوزه های مختلف پرداخته نشده است.
این مسئول از برگزاری جشنواره ملی انگور در سال آینده خبر داد و افزود: باید ترتیبی صورت پذیرد که جشنواره انگور در سال سوم خود بصورت ملی و در سطح کشوری برگزار شود و ما با برنامه ریزی های لازم بدنبال معرفی این محصول در عرصه ملی و به نام شهرستان ابهر هستیم.
محمدیان با اشاره به برگزاری این جشنواره در روستای درسجین یادآور شد: روستای درسجین بعنوان روستای گردشگری شهرستان میزبان این جشنواره می باشد و علاوه بر برگزاری جشنواره برنامه های فرهنگی و شادی هم اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، شهرستان ابهر با 150 هزار نفر جمعیت و هشت هزار هکتار باغ انگور در 85 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
7324/8068
خبرنگار: اکرم بیات *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.