رضا مشایخی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت تعاونی ها بیشتر در زمینه تولید ، توزیع ، خدمات و تامین نیاز مصرف کنندگان است.
وی بیان داشت: از تعاونی های فعال در زمینه تولیدی (صنعتی و معدنی) می توان به شرکت تعاونی مروارید بندر پُل نام برد که تولید گچ و سایر فراورده های گچی را تولید و بخش بیشتری آن به کشورهای هند ، امارات و آفریقا صادر می کند و زمینه اشتغال مستقیم 450 نفر را فراهم آورده است.
رئیس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی بندرخمیر اظهار کرد: شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان ، شرکت مرزنشینان و مسکن از دیگر تعاونی های فعال در این شهرستان است که در بخش مسکن 96 واحد تعاونی مسکن مهرورزان ، 158واحد مسکن فرهنگیان و 96 واحد مسکن سدار می باشد .
مشایخی گفت: عملیات ساخت 232 واحد مسکونی نیز رو به پایان است که در آینده ای نزدیک به متقاضیان واگذار می شود.
این مسئول اظهارکرد: فعال کردن معادن بندر خمیر، تشکیل تعاونی گردشگری ، تشکیل شرکت تعاونی کشاورزی و واگذاری محصولات کشاورزی تولید شده به تعاونی ها ، کمک به صادرات شرکت تعاونی و فعالان عرصه اقتصادی شهرستان و حمایت از تعاونی ها توسط دولت و دستگاه های اجرایی مرتبط از مهم ترین اقدام های تعاونی ها در زمینه ایجاد اشتغال در این شهرستان است.
شهرستان بندر خمیر با جمعیت 56 هزار و 148 نفر در 70 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
طبق آمار ارائه شده از سوی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان، بیش از سه هزار تعاونی در هرمزگان با حدود یک میلیون عضو، زمینه اشتغال بیش از 70 هزار نفر را در استان فراهم کرده اند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.