رضا نجاتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح تلاش صورت گرفته برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی این شهرستان افزود:ایجاد اشتغال اولویت نخست دستگاه های اجرایی است و تلاش می شود در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده بیشتری شود.
وی از مناطق روستایی به عنوان زیربنای توسعه، تولید و اشتغال یاد کرد و گفت: با توجه به پتانسیل و استعداد هر روستا، می توان برای جوانان جویای کار آن طرح تولیدی تعریف کرد.
نجاتی بر فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها به همت روستائیان تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار مانع مهاجرت روستائیان و ایجاد حاشیه نشینی در شهرها می شود.
وی با اشاره به ارائه طرحی ابتکاری با عنوان هر روستا یک طرح تولیدی و اشتغالزا در این شهرستان گفت:در راستای اجرای این طرح ابتکاری که برای اولین بار در خوزستان اجرا شد برای 220 روستای شوش طرح اشتغالزا تعریف شده است.
فرماندار شوش به ظرفیت های بالای کشاورزی،گردشگری و صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت:در کنار اجرای طرح های عمرانی در مناطق روستایی شوش ، اشتغال و افزایش تولید هدفگذاری شده است.
وی گفت: ساکنان مناطق روستایی که با بهره گیری از امکانات محلی ،کارگاه تولیدی کوچک راه اندازی کنند حمایت می شود.
شهرستان شوش با بیش از 200 هزار نفر جمعیت و 220 روستا در تولید گندم در کشور مقام نخست را دارد.
این شهرستان علاوه بر تولید حدود 2میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و پیشگام بودن در تولیدی بسیاری از محصولات ، در زمینه صنعت نیز با وجود شرکت های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، کاغذ پارس ، حریر خوزستان ، پگاه خوزستان و نیز کارخانه قند که آخرین مراحل احیا و راه اندازی مجدد را طی می کند از ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال برخوردار است که باید بدرستی به کار گرفته شوند.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی **انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.