سید مؤید محسن نژاد معاون گردشگری فارس گفت: به نسبت ویژگی ها و امتیازات استان فارس جشنوارههایی برای نیمه دوم سال در نظر گرفته ایم که از آبان ماه آغاز می شود. این شکل از برنامه ریزی با محوریت گردشگری و با هدف ایجاد جذابیت لازم برای گردشگران است.وی در بخشی از سخنانش به جشنواره خوراک های سنتی اشاره کرد که قرار است نیمه دوم سال جاری برگزار شود.
معاون گردشگری استان فارس همچنین عنوان کرد: ما در استان جشنواره متناسب با محصولات کشاورزی داریم که از جمله آن جشنواره گل نرگس است که بهمن ماه در شهر کازرون برپا خواهد شد.
بزرگ ترین دشت گل نرگس با عطر خاصی که این گل دارد یکی از جاذبه های گردشگری استان است. ما طی چند روزی که گل های نرگس شکفته می شود ،مردم دنیا را به میزبانی دشت دعوت می کنیم تا از نزدیک شاهد این رویداد تک زمان و تک مکان باشند.وی در خصوص این که هر ساله چه میزان گردشگر به بهانه جشنواره های مختلف به شهرهای استان فارس سفر میکنند، تصریح کرد: از آن جا که جشنواره ها در شهرستانها برگزار می شود، گردشگران داخلی به نسبت گردشگران خارجی که به استان می آیند، بیشتر است اما ما سعی کرده ایم با تعریف تورهای نیم روزه و یک روزه این میزان را افزایش دهیم.محسن نژاد همچنین بیان کرد: جشنواره انجیر استان فارس بزرگ ترین جشنواره انجیر، در فصل پاییز به میزبانی شهرستان گلوگاه برگزار خواهد شد.
وی شناساندن انجیر گلوگاه به عنوان مرغوب ترین انجیر و یک محصول ارگانیک در کشور، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین معرفی آن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی استان فارس را ماحصل این جشنواره دانست و در بخش دیگری از صحبت هایش به جشنواره انار به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری طبیعی شهرستان فاروق مرودشت معرفی کرد.محسن نژاد اظهار کرد: استان فارس، استانی چهار فصل است که این توانمندی جذابیت هایی برای هر گردشگر ایجاد می کند، برای مثال در جنوب استان همزمان با سرمای هوا در شمال شاهد آب و هوای مطلوب هستیم.
معاون گردشگری استان فارس همچنین به معرفی چگونگی استفاده از رویدادهای ادبی و فرهنگی به عنوان دیگر برنامههای استان پرداخت و افزود: یاد روز سعدی در اردیبهشت ماه و یاد روز حافظ در مهر ماه یکی دیگر از برنامه های استان است البته ما در راستای پتانسیل گردشگری قصد داریم غوره استان را هم که بزرگ ترین غوره است به عنوان یکی از محصولات ارگانیگ و جاذبههای گردشگری معرفی کنیم.
وی همچنین در سخنانش از ایجاد 30 اقامتگاه بومگردی در استان سخن گفت و تاکید کرد: در مراسم آینی خاص منطقه از خوراک سنتی استفاده میشود و تمام این اقدامات با هدف جذب گردشگر و کمک به اقتصاد گردشگری استان است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725616
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.