به گزارش روز شنبه ایرنا، اصغر وثوق افزود: این انجمن از دوسال و نیم سال گذشته یعنی از سال 94 ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری را آغاز کرده و تا آخر سال 98 ادامه می‌یابد.
وی اظهار کرد: تحقق اهداف مهرانه در حوزه پیشگیری نیازمند تغییر عادت‌های زندگی مردم بوده و در این راستا باید برای تغییر عادت‌های زندگی که بسیار سخت و زمان‌بر است برنامه‌ریزی و تلاش شود.
وثوق افزود: تغییر عادت وقتی سخت‌تر می‌شود که ابزارهای تغییر عادت همگی در اختیار نباشد، نمونه آن در دسترس بودن سیگار برای همه افراد جامعه، صدور مجوز برای فعالیت فست‌فودها و دیگر امور است.
وی خاطر نشان کرد: همکاری دستگاههای متولی امر مانند آموزش و پرورش در تحقق برنامه های پیشگیرانه این انجمن نقش مهم و تعیین کننده ای دارد.
مسئول کمیته آموزش و پیشگیری انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نیز گفت: 200 تا 300 خیر در کمیته آموزش و پیشگیری این انجمن به صورت پاره وقت و حتی تمام وقت فعالیت می‌کنند.
مصطفی مرتضوی افزود: مسوولان کمیته آموزش و پیشگیری مهرانه برنامه‌های آموزشی خود را با همراهی معلمان و مدیران مدارس در 60 مدرسه در حوزه تغذیه سالم برای 20 هزار دانش‌آموز ارائه کرده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 40 تا 50 متخصص با کمیته آموزش و پیشگیری مهرانه همکاری می کنند، و از این رو ضروری است تا متخصصان برای پیشبرد اهداف در حوزه ترویج تولید و مصرف غذای سالم، بیش از گذشته همراهی کنند تا سطح سلامت جامعه بیش از پیش ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزارو 900 مترمربع طراحی و احداث شده و از این وسعت، 12 هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین 1800 مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.
مجموعه مهرانه از سال 85 تاسیس شده و مرکز رادیوتراپی هم سال 93 آغاز به کار کرده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.