حسن محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت سرانه فضای ورزشی دانش آموزی در شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه در شهر تهران علی رغم اینکه تعداد فضا به نظر زیاد می آید اما با توجه به تعداد قابل توجه دانش آموزان، آموزش و پرورش تهران پایین ترین سرانه فضای ورزشی را در سطح کشور دارد و این مطالبه را همیشه به عنوان عضو ستادی از مسئولان داشتیم که باید در این بخش توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تهران با کمبود فضای تخصصی ورزشی از جمله سالن، زمین ورزشی مشخص، استخرها مواجه است، افزود: فضای تخصصی ورزشی غیر از حیاط مدرسه در تهران به ازای هر دانش آموز، حدود 2 دهم مترمربع است و این میزان در کشور به صورت میانگین حدود 28 صدم متر مربع است و سرانه فضای تخصصی ورزشی در تهران، از میانگین کشوری پایین تر است و تلاش می کنیم تا حد الامکان از اعتبارات خود برای افزایش این فضا استفاده کنیم.
محمدی در پاسخ به انتقادات برخی از معلمان و کارشناسان مبنی بر نبود امکانات برای برگزاری کلاس های تربیت بدنی در مدارس و پرداخت اجاره بهای بسیار بالا برای برگزاری کلاس های تربیت بدنی در مکان ها و سالن های ورزشی خارج از مدرسه گفت: مدارس مجاز به برگزارنکردن کلاس های تربیت بدنی نیستند و این کلاس ها با توجه به امکانات هر مدرسه باید برگزار شود البته در بعضی از مدارس غیردولتی و حتی دولتی استثناهایی هم وجود دارد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران افزود: بعضی از مدارس غیردولتی خانه مدرسه بوده و امکانات قابل توجهی برای برگزاری کلاس های تربیت بدنی ندارند و برای تامین فضا و ایجاد امکانات برای برگزاری این کلاس ها باید سالن های ورزشی خارج از محیط مدرسه را تامین کنند.
وی اظهار کرد: مدارس دولتی که همجوار سالن های تخصصی ورزشی آموزش و پرورش شهر تهران هستند، برای کیفیت بخشی کلاس های تربیت بدنی و ایمنی می توانند از این سالن های تخصصی به صورت رایگان استفاده کنند.
محمدی گفت: برای برگزاری کلاس های تربیت بدنی مدارس غیردولتی در سالن های ورزشی آموزش و پرورش تهران نیز تخفیف هایی در نظر گرفته می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره افزایش فضا و امکانات ورزشی شهر تهران در سال تحصیلی 97-96 اظهار کرد: در حال حاضر حدود 10 پروژه ورزشی شهر تهران به صورت نیمه تمام است که بعضی از این پروژه ها تاکنون پیشرفت های 40 تا 90 درصدی داشته اند و تکمیل آنها نیازمند تخصیص اعتبار است و در صورت تامین اعتبار به بهره برداری رسیده و در خدمت ورزش دانش آموزی و جامعه قرار می گیرند.
وی گفت: براساس قانون، سازمان نوسازی به عنوان متولی ساخت و ساز اماکن آموزشی و پرورشی، برای مدارس بالای 10 کلاس درس باید سالن ورزشی تخصصی در نظر بگیرد اما با توجه به اینکه در تهران، ما با کمبود فضا، محیط و عرصه زمین مناسب مواجهیم، در مواردی شاهد هستیم مدارسی که توسط سازمان نوسازی ساخته می شود به دلیل نبود فضای مناسب و زمین، حیاط مدرسه وسعت کافی نداشته، از ساخت سالن تخصصی صرفنظر کرده یا سالن های چند منظوره ساخته می شود که کاربرد سالن تربیت بدنی هم داشته باشد.
محمدی با اشاره به اختصاص سالن ها و امکانات ورزشی آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزن در فصل تابستان افزود: همه اماکن ورزشی در طول سال به خصوص در فصل تابستان به صورت تمام وقت تا ساعت 18 یا 19 در اختیار کلاس های ورزش دانش آموزی است که به عنوان کانون ورزشی برون مدرسه ای شناخته می شوند و خدمات آموزشی و تفریحی به دانش آموزان ارائه می دهند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران گفت: همچنین کانون های ورزشی درون مدرسه ای در مدارسی که مدیران آنها علاقمند بوده و فضای مناسب دارند، برپا می شود که در این کانون ها، در یک رشته ورزشی آموزش های تخصصی خارج از ساعت رسمی مدرسه به دانش آموزان ارائه می شود.
بیش از یک میلیون دانش آموز در چهار هزار و 500 مدرسه شهر تهران تحصیل می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.