ایرج دست نشان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مطابق قانون ایمنی جاه‌ها، نصب هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور فقط با اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان‌ها امکان‌پذیر است.
وی یادآورشد: عملیات پاک‌سازی تبلیغات دیوارنویسی و کوه نوشته‌ها در سطح جاده‌های برون‌شهری در راستای ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام و از طرفی موجب بهبود مناظر جاده‌های استان زنجان می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بیشترین حجم تبلیغات غیرمجاز جاده‌ای در جاده هایی که تردد بیشتری دارند، انجام می شود.
دست نشان تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی، کوه نویسی و دیوارنویسی فاقد مجوز در سطح جاده‌های استان، این اداره کل نسبت به پاک‌سازی و قلع و قمع آن‌ها، بر اساس اختیارات قانونی خود، اقدام خواهد کرد.
وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود که برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به ‌دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات، به‌صورت خودسرانه اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها می‌کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بی‌تردید این اقدام موجب دیده‌ نشدن تابلوهای علائم راه‌ها توسط رانندگان شده و در نتیجه با بروز اختلال در تردد ایمن وسایل نقلیه، منجر به سوانح رانندگی می‌شود.
دست نشان ادامه داد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به این اداره‌کل و آگاهی از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک، ضمن نصب تابلو با اخذ مجوز به ارتقای ایمنی تردد کمک کنند.
وی یادآورشد: نصب تابلوها در حاشیه راه‌ها دارای ضوابط و استانداردهایی از قبیل ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب، فاصله از تقاطع‌های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی، وضعیت دید در شب است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های قانونی کشور فقط با مجوز صادره از سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای مجاز است و در صورت رعایت نکردن این ضوابط و اختیارات قانونی محوله به وزارت راه و شهرسازی، متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا مطابق تبصره 2 ماده 7 قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن مصوب سال 1379 و بند ح ماده 2 آیین‌نامه اجرایی تبصره 1 ماده 17 اصلاحی قانون بیان شده نصب هرگونه تبلیغات جاده ای بدون مجوز غیرقانونی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.