به گزارش روز شنبه روابط عمومی راه آهن خراسان، محمد هادی ضیایی مهر افزود: 65 هزار تن از این میزان، محموله کود شیمیایی و 66 هزار تن نیز گوگرد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 150 و 175 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: سایر کالاهای ترانزیتی حمل شده از مرز ریلی سرخس پنبه و مواد شیمیایی و عمده مقاصد آن کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان بوده است.
ضیایی مهر خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت راهبردی وترانزیتی ایران، می توان فرصتها و مزیت های زیادی را برای ترانزیت کشورمان در نظر گرفت والبته بهره برداری درست و به موقع از این فرصتها و همچنین انجام سرمایه گذاری لازم و تبلیغات گسترده می تواند در بهره برداری اثربخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیتی کشورموثر باشد.
مدیر کل راه آهن خراسان اضافه کرد: نحوه بهره برداری از این مزیتها و فرصتها و برقراری ارتباط حمل و نقلی با کشورهای هدف می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان آسیا، اروپا ، کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت و در نتیجه ارز آوری برای کشور ایفا نماید.
ترانزیت ریلی کشور از طریق پنج مرز رازی ، زاهدان ، سرخس ،جلفا و اینچه برون به ترتیب با کشورهای ترکیه ، پاکستان، ترکمنستان ، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان صورت می پذیرد.
پایانه ریلی سرخس به طور متوسط سالانه 85 درصد از کل حجم ترانزیت ریلی کالای کشور را به خود اختصاص داده است .
پایانه مرزی شهر سرخس در شمال شرقی استان خراسان رضوی واقع شده و با مشهد ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
3221/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.