به گزارش ایرنا، محمد رضا حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حاشیه نشینی در مشهد مشکلات بسیار به وجود آورده و باید در این زمینه شهرداری اقدامات مناسبی را انجام دهد.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در حاشیه شهر مشهد یکی از برنامه های جدی منتخبین شورای پنجم مشهد است، اظهار کرد: توانمندسازی فعالین حاشیه شهر مشهد باید به صورت جدی در بخش های مختلف مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی گفت: در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی نیز باید دغدغه های مردم در نظر گرفته شود و در این زمینه از مسئولان استانی خواسته شده که دیدگاه های اعضای جدید شورای شهر را مد نظر قرار دهند.
حیدری در باره انتخاب هیات رئیسه این شورا نیز افزود: هفته نخست مرداد ماه در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.
وی اظهار کرد: از اعضای فعلی شورای شهر می خواهیم تصمیم گیری در زمینه هبه ها و قراردادهایی که بار مالی و حقوقی دارد را به منتخبین پنجمین دوره شورای شهر واگذار کنند.
وی گفت: بدنه کارشناسی شهرداری مشهد سرمایه اصلی این مجموعه است و شهردار آتی باید از چنین ظرفیت هایی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
حیدری افزود: مشارکت حداکثری مردم و توان دفاعی کشور 2 عامل بسیار مهم در تحقق اقتدار کشور محسوب می شوند و اقدام ارزشمند و به موقع سپاه پاسداران می تواند شرایط بهتری را برای کشور به وجود آورد.
وی با بیان اینکه منتخبین پنجمین دوره شورای شهر مشهد به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه خواهند کرد، گفت: باغ موزه دفاع مقدس با ١٣.٥ هکتار یکی از ظرفیت هایی است که می توان برای پاسداشت شهدا از آن حمایت کرد و شورا ساخت این موزه را در اولویت قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: از افتتاحیه های نمادین و تبلیغات سنگین جلوگیری خواهیم کرد و از رسانه ها می خواهم اگر ما نیز خطا کردیم تذکر بدهند زیرا نسبت به حق الناس مسئول هستیم.
حیدری به برخی چالش های شورای آتی شهر مشهد اشاره کرد و افزود: حوزه شهرسازی مشهد بر مبنایی پاسخ می دهد که به روز نیست، موضوع حمل و نقل و ترافیک نیز چالش بسیار جدی است و از گذشته طرح های بسیار باقی مانده که باید در باره آنها به صورت دقیق تصمیم گیری شود.
وی با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی مشکلات فرهنگی مشهد نیز زیر نظر منتخبین شورا تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: آسیب های شهر مشهد را بررسی کرده و به صورت جدی برای نشاط اجتماعی هنجارمند در جامعه تلاش خواهیم کرد.
وی در باره نحوه انتخاب شهردار مشهد گفت: در مجموع ٣٠ نفر و هر عضو منتخب 2 نفر را مشخص می کنند که این انتخاب ها بر اساس سابقه فعالیت های بخش دولتی، خصوصی و موفقیت هایی که داشته اند می باشد.
وی افزود: نظر این افراد را در حوزه های عمران، شهرسازی، حمل و نقل، برنامه و بودجه و فرهنگی دریافت می کنیم سپس این اطلاعات در اختیار منتخبین قرار می گیرد و آن ها در زمان مقرر از این تعداد ١٠ نفر را انتخاب می کنند.
دبیر شورای پنجم شهر مشهد با بیان اینکه برای ١٠ نفر متغیرهایی را تنظیم می کنیم و در حوزه مدیریت شهری از آنها برنامه خواهیم خواست، اظهار کرد: هر کدام از این افراد در یک جلسه از برنامه خود دفاع می کنند که ابتدا سه نفر و سپس یک نفر تا 14 مرداد به عنوان شهردار مشهد انتخاب خواهد شد.
حیدری ادامه داد: مدیریت شهری را به یک فضای سیاسی تقلیل نخواهیم داد و با حفظ گرایش ها تلاش خواهیم کرد آینده ای بهتر برای شهر مشهد ایجاد کنیم.
وی به تشکیل کارگروه رسانه در شورای شهر مشهد نیز اشاره کرد و گفت: برای حفظ کرامت جامعه خبری و رسانه ای در کنار فعالیت اعضای شورای شهر کارگروه رسانه نیز شکل گرفته و از این کارگروه درخواست شده است ساز و کار مناسبی را برای حوزه اطلاع رسانی شورا و شهرداری مشهد تنظیم کند.
وی افزود: رویکرد ما با آستان قدس رضوی نیز تعامل بر اساس منافع مردم خواهد بود و طی روزهای آتی جلساتی را با مسئولین آستان قدس رضوی برگزار خواهیم کرد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.