مجید عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می شود 85 درصد از تعداد واجدین شرایط رای دادن این شهرستان در انتخابات پیش رو مشارکت کنند.
وی افزود: همه نقاط شهرستان آبدانان را شور و شعف انتخاباتی در بر گرفته و به نوعی مردم آماده و مهیای برگزاری انتخابات باشکوه در محیطی آرام و بدور از هر گونه جنجال و بی نظمی هستند.
عسگری یادآور شد: یک هزار و 500 نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی در انتخابات این شهرستان مشارکت دارند و برای رویداد مهم 29 اردیبهشت ماه 65 شعبه اخذ رای ویژه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و 74 شعبه ویژه انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه نقطه شهری آبدانان، سرابباغ و مورموی و 26 نقطه روستایی برگزار می شود.
به گفته عسگری، 237 نفر از نقاط مختلف شهری و روستایی در شهرستان آبدانان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند که از این تعداد تنها یک نفر به علت نقص در مدارک ارسالی تایید صلاحیت نشد.
فرماندار آبدانان با بیان اینکه تعداد نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره قبل 24 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: امسال 31 نفر برای شهر آبدانان، 17 نفر سرابباغ و 17 نفر برای شهر مورموری در صحنه رقابت ها حضور دارند.
وی در خصوص تخلف انتخابات از سوی نامزدهای انتخابات گفت: تبلیغات و فعالیت های نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا و نیز ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری در این شهرستان بر اساس چارچوب های تعیین شده ادامه دارد و تنها چند مورد تخلف جزیی مرتبط به حوزه شهرداری همچون نصب بنر یا پوستر بود که به متخلفان تذکر های لازم داده شد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.