به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرها وروستاهای مازندران این روزها حال و هوای انتخاباتی دارد و دیارعلویان در آستانه 29 اردیبهشت و برگزاری انتخابات سرنوشت ساز در تکاپوی عجیبی است.
همه مردم مشتاقانه در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنحمین دوره شوراهای اسلامی صحبت می کند و تلاش دارند تا با آگاهی و هوشیاری بهتر درانتخابات حضورداشته باشند.
اما دراین بین و با اعلام کدهای انتخاباتی که از سوی فرمانداری ها به نامزدهای شوراها داده شده، باعث شده تا طرفداران وحامیان کاندیدها از نوع شماره آنها بهره برداری های متفاوتی را داشته باشند.
کدهایی که با عدد 124در همه شهرها وبر مبنای حروف آلفبای خانوادگی کاندیدها آغاز شده وپس از آن کدهای 125- 141- 162 و کدهای دیگر که مربوط به برخی سازمانها ونهادهای امدادی وخدمات رسان کشور می باشد.
دراین بین برخی کاندیدهای شهرهای مازندران با بهره گیری از توسعه شبکه های اجتماعی با کمترین هزینه از طریق گوشی های تلفن همراه در میان اقشار مختلف جامعه برای معرفی خود به تبلیغات می پردازند.
هرچند با وجود گرم بودن تنور انتخابات در شبکه های اجتماعی، باز هم شماری از داوطلبان انتخابات شوراها در شهرهای مهم مازندران ازجمله آمل، بابل، قائمشهر وساری، تبلیغات به شیوه میدانی و خیابانی را نیز بخشی از فعالیت خود در مسیر دستیابی به یکی از 9 کرسی شورای شهر دراین شهرها قرار داده اند و آن را از یاد نبرده اند.
در همین حال، طرفداران داوطلبان انتخابات شورای شهر به مکان های ایجاد شده از سوی شهرداری ها اکتفا نکرده اند و پوسترها و پارچه نوشته های خود را در هر کوی و میدان و مکانی که در معرض دید و عبور و مرور شهروندان است، نصب کرده اند.
از جمله شعارهایی که در بیشتر ستادها وتبلیغات محیطی وشبکه های اجتماعی ازکاندیدهای شورای شهرهای مازندران دیده می شود،' اشتغال جوانان – سلامت جامعه، رفاه وآبادنی شهر با انتخاب کد ... ، تفکر تلاش آبادانی، انتخابی پاک –شهری پاک است.
برخی از کاندیدهای شورای شهر، برطرف کردن مشکلات زیست محیطی شهرها با بهره گیری از فناوری های نوین، سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان در شهرها و ایجاد آرمان شهر را به عنوان شعارهای خود انتخاب کردند.
شهروندان هم در گفت وگوهایی متفاوت با تاکید براینکه انتخابات ریاست جمهوری برای سرنوشت چهارساله وتدوین برنامه های کشور برای آینده بسیار حساس است، گفت: شرکت دراین انتخابات وظیفه همه آحاد ملت است و این یک تکلیف ملی هست که باید آگاهانه وپرشور در روز جمعه شرکت کنیم.
علی حبیبی شهروند آملی دراین خصوص به انتظاراتش از کاندیداهای شورای شهر گفت، انتظارم از این کاندیدها این هست که آنها شعارهایی را به مردم بدهند که در صورت انتخاب شدن، بتوان از پس اجرای آن هم برآیند.
وی افزود: متاسفانه برخی از این نامزدها شعارها ووعده هایی را به مردم می دهند که اجرای برخی از برنامه های آنها درحیطه و وظایف شهرداری ها نیست ودرواقع نوعی عوام فریبی است.
یک شهروند اهل شهر قائمشهر هم درخصوص انتظاراتش از کاندیدهای شورا نیز گفت، مردم به وعده ها وقول هایی که کاندیداها می دهند، دل خوش وامیدوار می شوند وانتظار هست که اعضایی که تخصص، تجربه وسلامت کاری و روحیه خدمت به مردم دارند، وارد این عرصه شوند.
حسن حیدری ادامه داد: در دین مبین اسلام به رویکرد وفای به عهد توجه ویژه ای شده است و بیان شعارهای غیر واقعی حکم فریب مردم را دارد.
وی اضافه کرد : نباید با وعده های پوچ و واهی وسخنانی که در پشت آن هیچ برنامه منسجمی وجود ندارد، مردم را فریب داد و باید به عنوان یک اصل انکارناپذیر، آگاهی آحاد جامعه را در نظر گرفت.
یک شهروند ساروی هم با اشاره به اینکه نباید در شرایط حساس کنونی مردم برای شرکت درانتخابات قهرکنند و باید فضایی درکشور فراهم شود که همه امیدوار به آینده شهرو کشور باشند، گفت: شفاف سازی و ترسیم برنامه های عملیاتی می تواند در عیارسنجی نامزدها بسیار تاثیرگذار باشد و مردم می توانند با بینش و درک متقابل برای رفع مشکلات گام بردارند.
امید ولی زاده افزود: وعده های انتخاباتی واهی و پوچ، زمینه دو دستگی و تفرقه در جامعه را ایجاد می کند و متاسفانه برخی از کاندیدها بدون توجه به این وعده ها باعث ایجاد تنش و زمینه بی اعتمادی مردم از مسئولان می شوند.
وی ادامه داد : در سطح کلان وانتخابات ریاست جمهوری نیز، 6 نامزد انتخاباتی باید خدامحوری و توجه به ارزش های انقلاب اسلامی را ملاک برنامه های تبلیغاتی قرار دهند.
بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، بسیاری از جوانان و سایر شهروندان با در دست داشتن پوستر تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و کاندیدهای شوراها درخیابانهای بزرگ و پیاده روها و با حرکت کارناوال های خودرویی در برخی ساعت های خاص، از تنور انتخابات، در روزهای باقی مانده از تبلیغات قانونی تعیین شده، نهایت استفاده را می برند.
درهمین حال دبیر ستاد انتخابات مازندران روز دوشنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا گفت: در مازندران از مجموع 18 هزار 239 داوطلب شوراها تعداد 16 هزار و 950 نفر به مرحله تبلیغات انتخاباتی راه پیدا کردند که یک هزار و 825 نفر در حوزه شهری و 15 هزار و 125 نفر در حوزه روستایی می باشند.
جعفر قمی، تعداد انصراف دهندگان در استان را 827 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد رد صلاحیت شدگان در این دوره از انتخابات 462 نفر بود که با توجه به نظر مراجع چهارگانه ، هئیت نظارت و اجرایی صورت گرفت.
به گفته وی ، در این دوره برای انتخابات ریاست جمهوری تعداد 3 هزار و 896 شعبه اخذ رای و برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تعداد 4 هزار و 35 شعبه در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد انتخابات مازندران، با انتقاد از برخی تخریب ها و دروغ پردازی های نامزدهای ریاست جمهوری ، تاکید کرد: کسی که با تهمت زدن و ارائه اطلاعات غلط به دنبال پست و مقام است هرگز نمی تواند پاسدار خوبی برای آرای مردم باشد.
قمی افزود : امروز ایران اسلامی کشوری قدرتمند و تاثیر گذار در منطقه و جهان است و نباید گذاشت تا برخی افراد با تعصبات بی خود و منفعت طلبانه به این اقتدار و امنیت پایدار خدشه وارد کنند.
وی یادآور شد : بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب ، امنیت ، قانون مداری و مشارکت باید در انتخابات رعایت شود تا حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رای شاهد باشیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان جمعه 29 اردیبهشت سال 1396 برگزار می‌شود.
گزارش: مهدی غلامی**انتشا ردهنده:سید محسن حسن نیا
1899ک/7327
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.