به گزارش خبرآنلاین لرستان،مرتضی فرج پور دبیر المپیاد استان به اهمیت برگزاری این مسابقات در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری 695 نفر، سهمیه استان لرستان برای ثبت نام افراد در مسابقات ملی مهارت در نظر گرفته شده و بنابر ظرفیت هر شهرستان این سهمیه بین مراکز تقسیم شده است.

 در ادامه به بررسی مشکلات مراکز درخصوص ثبت نام اولیه افراد و تحلیل عملکرد آنان در تبلیغات میدانی پرداخته شد و رؤسای مراکز عوامل مؤثر در ثبت نام افراد جهت شرکت در این مسابقات را شرح دادند و به ارائه پیشنهادات و راهکارهایی برای بهبود روند برگزاری این مسابقات پرداختند.

معتمدی معاون آموزش و پژوهش اداره کل استان، مربیان را افراد اصلی جهت استعدادیابی افراد برای شرکت در مسابقات ملی مهارت دانست و گفت: رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای، آموزش و مهارت آموزی به افراد می باشد و مبحث المپیاد نیز بخشی از این آموزش است.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در چند سال اخیر نگاه ویژه ای به موضوع المپیاد دارد و یکی از شاخص های ارزیابی مراکز شهرستان مشارکت و همکاری آنان در المپیادها و واقف بودن رؤوسای مراکز از آخرین آیین نامه ها و دستورالعمل های آن می باشد.

معتمدی خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته آزمونهای المپیاد در سطح شهرستان بصورت کتبی برگزار شده است و در سال جاری رؤوسای مراکز درخصوص نحوه ی برگزاری این آزمونها بصورت کتبی یا شفاهی تصمیم خواهند گرفت.

در ادامه نصیری معاون اداری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز بیان داشت: با توجه به برگزاری سالانه این المپیاد، شناسایی افراد با استعداد باید یکی از اهداف رؤسای مراکز در طول سال قرار گیرد و با توجه به امکانات مناسبی که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در زمینه خودرو، برق، الکترونیک و ... دارا می باشد، ضروری است به پرورش کارآموزان مستعد این اداره کل جهت شرکت در مسابقات المپیاد اهمیت ویژه ای داده شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 690965
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.