ناصر مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به محدودیت های اعتباری حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: با اینکه افزایش چندانی در اعتبارات نداشتیم ولی سعی شد تا از همین اعتبارات موجود حداکثر استفاده را در جهت پیشبرد برنامه ها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه میانگین اعتبارات استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چهار سال گذشته حدود هفت میلیارد ریال بود، ادامه داد: در کنار اعتبارات استانی، اعتباراتی هم برای بخشی از فعالیت ها و نیز کمک به انجمن های فرهنگی و هنری از مرکز اختصاص یافت که معادل 60 درصد اعتبارات استانی بود.
مقدم به برون سپاری فعالیت های فرهنگی و هنری به بخش غیر دولتی در استان اشاره کرد و افزود: از سال 93 تا کنون در جهت استفاده حداکثری از فضاهای موجود، مدیریت هزینه ها و استفاده بهینه از امکانات، مدیریت مجتمع های فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) به کانون بازنشستگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مجتمع فرهنگی وهنری کوثر زنجان به خانه هنرمندان استان واگذار شده است.
وی با بیان اینکه این واگذاری ها مطابق اصل 44 قانون اساسی و در راستای سیاست های کلی دولت انجام شده است، افزود: زنجان نخستین استان کشور در زمینه واگذاری امور مدیریت مجتمع های فرهنگی و هنری به بخش غیردولتی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به وجود فضای همدلی و همراهی بین مسئولان در این استان اشاره کرد و گفت:برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان طی چهار سال گذشته در فضایی آرام و امید بخش و به دور از هر گونه حاشیه ای برگزار شده است.
وی به برگزاری سالانه جشن تقدیر از شایستگان فرهنگ و هنر استان از سال 94 اشاره کرد و افزود: سومین دوره این جشن 8 مرداد امسال همزمان با روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی و روز استان زنجان برگزار می شود.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.