ابراهیم قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خبرنگاران پس از ثبت نام در سامانه جامع رسانه های کشور و تایید نهایی به صندوق هنرمندان معرفی می شوند.
وی اظهار کرد: هنرمندان و نویسندگان نیز برای انجام فرآیند بیمه ای خود می توانند با در دست داشتن مدارک لازم به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان مراجعه کنند و سپس مدارک آنها به وزارت ارشاد ارسال می شود.
به گفته ی، قاسمی طی یکسال گذشته 200 نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران این استان بیمه شده اند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان نیز از اجرای بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران خبر داد و گفت: بر این اساس بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران با بهره مندی از 10 درصد حداقل دستمزد به عنوان کمک ویژه اختصاصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لحاظ شده است.
مسعود علیاری خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی مقرر شده تعداد 12 هزار از متقاضیان بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در سراسر کشور جهت بهره مندی از 10 درصد حداقل دستمزد سالانه مصوب شورای عالی کار به عنوان کمک ویژه اختصاصی سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی صندوق اعتباری هنر به شعب اجرایی سازمان تامین اجتماعی معرفی و پس از احراز شرایط تحت پوشش بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گیرند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.