علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از جمله قابلیت های این سیستم را مرتبط شدن آن با HIS (سیستم مدیریت اطلاعات بیمارستانی) بیمارستان و امکان مشاهده تصویر از تمام ایستگاه های پرستاری و همچنین خارج از بیمارستان ذکر کرد. سیستم پکس نرم افزاری برای بایگانی و بازیابی تصاویر پزشکی است که با اضافه کردن قابلیت ها و ابزارهای جانبی به آن، می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد.
وی یادآوری کرد: بدین ترتیب در هر مکانی از بیمارستان که سیستم HIS برقرار باشد، امکان دسترسی آسان به سی تی اسکن های انجام شده و سایرتصاویر رادیولوژی وجود دارد.
محمدی افزود: هم اکنون بیمارستانهای امام حسین (ع) و امید ابهر با راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال، ازخرید سالانه میلیون ها ریال فیلم رادیولوژی بی نیاز شده اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی زنجان ادامه داد: تصاویر رادیولوژی، سی تی اسکن و ... بیماران بر روی لوح فشرده ثبت شده و در اختیار آنها قرار می گیرد و این تصاویر به همه جای دنیا قابل ارسال و بازبینی است.
وی مهمترین دستاوردهای حاصل از استقرار سیستم پکس را افزایش کیفیت و دقت تصاویر پزشکی، کاهش حجم و نیروی انسانی مورد نیاز برای بایگانی تصاویر، صرفه جویی در هزینه های بیمارستان، بهبود تشخیص و درمان اعلام کرد.
محمدی افزود: بر این اساس هر پزشک دربیمارستان دارای کد و رمز ورود به سیستم جهت بازبینی عکس ها است و سایر واحدهای تابعه نیز از طریق کد و رمز IP مربوطه می توانند از طریق اینترنت با سیستم بیمارستان لینک شوند.
وی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی این سیستم در بیمارستان امام حسین (ع) بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون ریال هزینه شده است که در مدت 6 ماه آینده بازگشت سرمایه را بدنبال دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
علاوه بر آن 228 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 123 داروخانه و آزمایشگاه، 16 درمانگاه، 14 بیمارستان و کلینیک، 33 مرکز رادیو تراپی، سونوگرافی و فیریوتراپی، هشت شبکه بهداشت، چهار مرکز ام آر آی، سی تی اسکن، پزشکی هسته ای، رادیو تراپی کلینیک مهرانه با سازمان تامین اجتماعی این استان طرف قرار داد هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.