سفر ناگهانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان زنجان در روز پنجشنبه، گرچه بیشتر برای بازدید از عملیات اجرایی و توسعه ای واحدهای بزرگ صنعتی این استان بود،اما بهره برداری از 2 واحد بزرگ صنعتی مهم در این استان خبرهای خوشی را به دنبال داشت.
محمد رضا نعمت زاده در ابتدای این سفر یک روزه، در بزرگترین شرکت تولیدکننده واگن های مترویی کشور حاضر شد و به بازدید از خطوط تولید و عملیات اجرایی بخش های توسعه ای آن پرداخت.
شرکت ایریکو تولید کننده انواع واگن های باری، مسافری، تریلر و مترویی است که هم اکنون 356 نفر به طور مستقیم در آن مشغول به کار هستند و مسئولان آن برای دستیابی به تولید یک هزار واگن تا سال 2020 تلاش می کنند.
تاکنون برای راه اندازی ایریکو یک هزار و 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و توسعه تمام بخش های تولید آن نیازمند تامین اعتبار یک هزار و 220 میلیارد ریالی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از ایرکو عازم شهرک صنعتی افق ابهر شد تا به بازدید از شرکت فولاد کاران افق ابهر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد و سیم جوش کشور بپردازد.
شرکت فولادکاران افق ابهر سالانه ظرفیت تولید 299 هزار تن انواع میله و میلگرد و مفتول فولادی را دارد که این میزان معادل 70 درصد از نیاز کشور به این نوع مفتول ها و میلگردها محسوب می شود.
برای فعالیت این واحد تولیدی که مجهز به آخرین فناوری تولید انواع میلگرد و مفتول است یک هزار و 420 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و برای بیش از 130 نفر اشتغالزایی شده است.
بهره برداری از شرکت پویا ریس با ظرفیت تولید هفت هزار و 500 تن انواع نخ پنبه، پلی استر و واحد رنگ رزی، برنامه سوم وزیر در سفر یک روزه به استان زنجان بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در حاشیه بازدید از این واحد صنعتی، صنایع نساجی را دارای سابقه قابل توجهی در ایران دانست و به توسعه روز افزون و همه جانبه آن در سطح کشور اشاره کرد.
محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه بخشی از نخ مصرفی کشور از محل واردات تامین می شود، راه اندازی واحدهای تولیدی همچون پویا ریس را منجر به کاهش نیاز کشور به واردات خواند و از برنامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین پنبه مورد نیاز به منظور تولید نخ کافی در کشور خبر داد.
وی اضافه کرد: بناست در این همکاری مشترک سالانه 100 تا 120 هزار تن پنیه در داخل کشور تولید شود و میزان واردات این محصول هم به 100 تا 120 تن کاهش یابد.
نعمت زاده تاکید کرد: در صورت تحقق این همکاری مشترک، می توان از ظرفیت تمام نساجی های کشور به منظور تامین و تولید نخ مورد نیاز استفاده کرد.
شرکت JTI پارسیان به سرمایه گذاری 100 درصدی شرکت دولتی ژاپن مقصد چهارم وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به زنجان بود.
این شرکت که تولید کننده انواع سیگار با پیشرفته ترین تکنولوژی روز جهان است، ظرفیت تولید سالانه 22 میلیارد نخ سیگار را دارد و هم اکنون برای 272 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
شرکت JTI برای خرید این شرکت که پیش از این به نام آرین توتون صنعت با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی شناخته می شد، یک هزار و 478 میلیارد ریال تا کنون سرمایه گذاری کرده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت پس از بازدید از این واحد صنعتی عازم شهر زنجان شد و در نماز جماعت حرم امامزاده سید ابراهیم(ع) این شهر به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، شرکت کرد.
شرکت تسکو، پنجمین مقصد سفر یک روزه نعمت زاده بود، شرکتی که در حوزه تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع کوچک با ظرفیت یک هزار و 500 ترانس در سال را دارد.
این شرکت که با تکنولوژی روز آلمان فعالیت می کند، برای 192 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده و 210 میلیارد ریال به حجم سرمایه گذاری صنعتی این استان اضافه کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه هشتم خود به شرکت راشا کاسپین رفت تا از خط تولید مقوا با استفاده از کاغذها و مقواهای باطله و دور ریز بازدید کند.
شرکت راشا کاسپین با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی به حجم چهار هزار و 800 میلیارد ریال برای 250 نفر در مرحله نخست اشتغالزایی کرده است.
بازدید از عملیات اجرایی شرکت در دست احداث سرجین بافت که خط کامل نخ ریسی تا تولید پوشاک را راه اندازی خواهد کرد، مقصد بعدی نعمت زاده بود.
عملیات اجرایی بخش عمرانی شرکت سرجین بافت رو به اتمام است و 20 درصد از ماشین آلات این واحد صنعتی نصب شده است.
برای بهره برداری از این واحد صنعتی 883 میلیارد ریال سرمایه گذاری و خرداد سال 97 با بهره برداری از آن برای یک هزار و 400 نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.
بهره برداری از شرکت عایق های الکتریکی پارس برنامه پایانی سفر وزیر بود، واحد صنعتی که تمام تکنولوژی تولید انواع عایق های الکتریکی ترانسفورماتورها را با توانمندی مهندسان داخلی به دست آورده و حتی به دانشی بیش از آخرین فناوری های روز جهان با ابتکار طراحان ایرانی دست یافته است.
شرکت ایران ترانسفو برای خودداری از واردات انواع عایق های الکتریکی، اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی واحد صنعتی جدید عایق های الکتریکی پارس کرده است.
با بهره برداری از این شرکت برای 350 نفر اشتغال ایجاد و 300میلیارد ریال به حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان اضافه شد.
3001
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.