مهدی شفیعی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به ضرورت فراهم آوری فضاهای مورد نیاز برای گروههای تئاتر اشاره کرد و افزود: ما در کشور با کمبود سالن مواجه نیستیم، سالن های موجود یا استاندارد نیستند یا در صورت استاندارد بودن در اختیار گروه ها و انجمن های نمایشی قرار ندارند.
وی ادامه داد: با ظرفیت قانونی که وجود دارد، اگر سالن های متعلق به سازمان ها و نهادها در اختیار هنرمندان و فعالان حوزه تئاتر قرار گیرد، جبران کمبود زیرساخت ها در این حوزه جبران می شود.
شفیعی اظهار کرد: در صورت ایجاد سالن های استاندارد و پلاتوهای تخصصی تئاتر با مشارکت شهرداری ها و استانداری ها در استان ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز آن ها را به عهده خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: اگر انجمن ها و گروهای نمایش سالن هایی را در اختیار داشته باشند، این امر کمک می کند تا تئاتر به یک اتفاق جدی و مستمر در سطح استان ها و شهرستان ها تبدیل شود.
شفیعی به لزوم بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در ایجاد تماشاخانه ها اشاره کرد و گفت : در چند سال اخیر تابوی عدم حضور بخش خصوصی در تئاتر شکسته شد و ما اکنون شاهد فعالیت 44 تماشاخانه خصوصی در سطح کشور هستیم.
وی از فعالیت 65 دانشکده تخصصی تئاتر در کشور خبر داد و گفت: این مراکز به غیر از آموزشگاههای هنری و سایر فعالیت های آموزشی در زمینه تئاتر است.
شفیعی به تدوین و انتشار مجموعه 'کتاب اول تئاتر ایران' در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این کتاب تمام آنچه به تئاتر کشور مربوط می شود، از قبیل مشخصات همه تماشانخانه ها، مشخصات انتشارات حوزه تئاتر، مشخصات انجمن های نمایشی آمده است
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تئاتر به عنوان یک هنر تاثیر گذار اجتماعی یاد کرد و گفت: طی این سال ها دولت یازدهم توجه خیلی بیشتری نسبت به گذشته به تئاتر داشته است.
بر اساس مستندات موجود، نخستین گروه تئاتر در زنجان در سال 1312 تشکیل شده است.
8068/7312
خبرنگار: حسن اکبری**انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.