به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، رضا علی بخشی‌فرد امروز در دومین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی با بیان اینکه انتخابات در مرحله ثبت‌نام به خوبی انجام شد، اظهار داشت: از کل ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراها نسبت به دوره گذشته چیزی حدود 6 درصد افزایش ثبت‌نام کننده داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرها حدود 14 درصد با افزایش ثبت‌نام کننده روبرو بودیم، افزود: در روستاها نیز این میزان 4.8 درصد شد.

معاون مدیرکل انتخابات استانداری زنجان با بیان اینکه این دوره با افزایش 12 درصدی شرکت‌کنندگان مرد و 27 درصدی شرکت‌کنندگان زن روبرو بودیم، عنوان کرد: به طور میانگین چیزی حدود 14 درصد رشد در آیتم‌های مختلف مشاهده می‌شود.

وی گفت: با توجه به زمان‌بندی انتخابات پیش رو ثبت‌نام از روز 30 اسفند ماه تا 6 فروردین ماه انجام شد که بالای پنج هزار نفر داوطلبان انتخابات شوراها را در استان زنجان داریم.

بخشی‌فرد با بیان اینکه از هفتم تا شانزدهم فروردین ماه زمان پاسخ استعلام مراجع چهارگانه بود، اضافه کرد: از 17 تا 23 فروردین ماه نیز زمان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی بوده و از 24 تا 31 اردیبهشت ماه نیز نوبت به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها می‌رسد.

وی با اشاره به تبلغات زودهنگام برخی کاندیداها در فضای مجازی ابراز کرد: وجود ستادهای مردمی یکی از مشکلات است، ما بر اساس قانون در هر منطقه شهرداری یک ستاد آقایان و یک ستاد بانوان در نظر گرفتیم اما ستادهای مردمی که در برخی موارد مغازه‌هایی هستند که به ستاد تبدیل می‌شوند، کار ستادهای قانونی را انجام می‌دهند.

معاون مدیرکل انتخابات استانداری زنجان با تاکید بر اینکه تکلیف این ستادها باید مشخص شود، اظهار داشت: با توجه به همزمانی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری شاهد دو انتخابات سنگین خواهیم بود.

وی بیان کرد: فعلا 20 درصد کل مراحل انتخابات انجام شده و امیدواریم 80 درصد بقیه نیز با همکاری و هماهنگی با دستگاه‌ها به خوبی پیش برود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608934
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.