سید بیوک موسوی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: انتخابات برنامه حساس، سنگین و زمان بری است و تبعات و حاشیه های متعددی دارد.
وی یادآورشد: همه دستگاه ها برای اجرای برنامه های پیش بینی شده انتخابات همکاری لازم را داشته باشند و امکانات مورد نیاز را تامین کنند تا انتخاباتی سالم و با شکوه برگزار شود.
موسوی اظهار کرد: همانگونه که تاکید رهبر معظم انقلاب هم بود، در انتخابات اصل و مهم، رعایت مر قانون است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در مرحله نخست، تمام مسئولان به ویژه آن دسته از مدیرانی که به طور مستقیم با انتخابات درگیر هستند، تلاش کنند تا حقی از ثبت نام کنندگان در انتخابات و سپس حقی از رای دهندگان ضایع نشود.
وی خاطر نشان کرد: عده ای تلاش می کنند تا فضای کشور مشوش و آلوده شود و به حتم دستگاه ها برای جلوگیری از تحقق آن کمک خواهند کرد.
موسوی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی حق ندارند که پیش از زمان قانونی تبلیغات خود را آغاز کنند، اما مدیران می توانند عملکرد خود را مطرح و بیان کنند و هیچ قانونی با این موضوع مخالفت نکرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هر شخصی هر بلندگو و تریبونی که در اختیار دارد باید برای مشارکت حداکثری مردم، بیان اقدامات انجام شده و تاکید بر انسجام ملی و وحدت همگانی استفاده کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان هم در ادامه این جلسه به ارائه گزارش عملکرد ستاد خدمات سفر طی نوروز امسال پرداخت و گفت: این ستاد فعالیت خود را برای نوروز 96 با شعار 'نوروز 96، خدمات متفاوت' در قالب فعالیت کمیته های 9 گانه آغاز کرد.
یحیی رحمتی افزود: از همین رو مدیران مسئول که در ستاد مسئولیت داشتند اجرای برنامه های جدید و متفاوتی را در دستور کار قرار دادند.
وی یادآورشد: رونمایی از مستند فاخر ایران بخش زنجان یکی از این برنامه بود که 16 ساعت از برنامه های شبکه یک تلویزیون را در اختیار زنجان قرار داد.
رحمتی اظهار کرد: چاپ و رونمایی تمبر نروز 96، اجرای برنامه نوروزگاه، گذر نوروز، اجرای برنامه های فرهنگی در کارخانه کبریت، جشنواره خلعت بهار، استفاده از سامانه QR cod برای نخستبن بار در استان، طرح سفر ایمن – محور ایمن، برپایی بازارچه های موقت و راه اندازی عکاسخانه از جمله این برنامه محسوب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: انتشار و توزیع 435 هزار نسخه نقشه استان، بروشور، لوح فشرده و کتابچه نوروزی از دیگر اقدامات انجام شده در نوروز 96 به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: به مناسبت عید نوروز 26 فقره تابلو و بیلبورد شهری و اطلاع رسانی به مساجد 519 مترمربع نوسازی و نصب شد.
رحمتی به میزان فروش صنایع دستی این استان در قالب نمایشگاه ها و غرفه های برپا شده اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع از 25 اسفند سال قبل تا 14 فروردین امسال، 55 میلیارد و 957 میلیون ریال صنایع دستی در غرفه ها و فروشگاه های این استان به فروش رسید که این میزان 2.94 برابر فروش سال گذشته است.
وی اضافه کرد: در این مدت یک هزار و 37 مورد بازدیدنظارتی از مراکز اقامتی، اسکان موقت، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مجتمع ها و رستوران های بین راهی، سفره خانه های سنتی و مجموعه های گردشگری، مراکز بهداشتی و بیمارستان و سایر مراکز خدمات رسان انجام شد در حالی که این میزان بازدید در طرح نوروزی سال قبل به 486 مورد می رسید.
رحمتی به پلمپ یک رستوران بین راهی و یک سفره خانه سنتی طی طرح نوروزی امسال اشاره کرد و این آمار را در طرح نوروزی سال گذشته پنج مورد برشمرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی طرح نوروزی امسال میزان اقامت در مجموع به 109 هزار و 117 مورد می رسید در حالی که این رقم برای طرح نوروزی سال گذشته 48 هزار و 372 مورد بود.
وی به آمار گردشگران از مراکز گردشگری این استان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع 530 هزار و 505 فقره بازدید گردشگر از گنبد سلطانیه، موزه رختشویخانه، مردان نمکی، غار کتله خور و سایر مراکز ثبت شده است که این آمار در مدت مشابه طرح نوروزی سال گذشته به 131 هزار و 820 مورد می رسید.
طرح نوروزی سال 96 و 95 از 25 اسفند سال قبل آغاز شد و تا 14 فروردین ادامه داشت.
3001/6085
خبرنگار:مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.