میرحیدر رضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد سود جویی هستند که با پرداخت مبلغ اندکی، اقدام به گرفتن وکالت از شخص صاحب کارت بازرگانی می کردند.
وی یادآورشد: صاحبان اصلی این کارت غافل از این بودند که فعالیت اقتصادی با کارت بازرگانی مشمول مالیات سنگین می شود.
رضوی اظهار کرد: سودجویانی که کارت بازرگانی شخص دیگری را با وکالت در اختیار می گرفتند، با این امتیاز اقدام به واردات کالا می کردند اما مالیات فعالیت اقتصادی آن به نام صاحب اصلی کارت ثبت می شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: 30 نفر از این افراد در سال گذشته شناسایی شدند و هم اکنون در صدد هستیم تا سودجویان از این کارت ها را به شیوه های قانونی مواخذه کرده و مالیات فعالیت اقتصادی آنان را دریافت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اشخاص دیگری هم بودند که به نمایندگی از برخی سود جویان قصد دریافت کارت بازرگانی داشتند، که این افراد توجیه شدند و در جریان تبعات چنین تصمیمی قرار گرفتند و از تصمیم خود منصرف شدند.
مطابق ماده 3 قانون صادرات و واردات هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام صادرات و واردات نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یکسری شرایط خاص صادر می شود.
کارت بازرگانی به هر 2 صورت حقیقی و حقوقی قابل دریافت است و اگر شرایط برای هر شخص (حقیقی و حقوقی) مهیا باشد یک شخص می تواند هم به عنوان مدیرعامل یک شرکت بازرگانی و هم به عنوان یک شخص تاجر نسبت به دریافت کارت بازرگانی اقدام کنند.
کلیه افراد می توانند پس از گذراندن مراحل لازم (شرکت در کلاس های آموزش) و تکمیل مدارک در صورت داشتن شرایط لازم اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.