فریدون احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این میزان افزایش درآمدهای مالیاتی برخی استان ها همچون زنجان حتی به 28 درصد هم می رسید در حالی که این میزان برای کلان شهرها و پایتخت کمتر از 9 درصد بود.
وی یادآورشد: تخمین درآمدهای مالیاتی بر اساس یک اصولی است و برخی استان ها که به نظر وضعیت پیشرفته تری دارند، اعلام می کنند که رقم پیش بینی شده را نمی توانند پرداخت کنند.
احمدی اظهار کرد: با چانه زنی ها و پیگیری هایی که از جانب نمایندگان مجلس و برخی استانداران انجام شد، در نهایت رقم افزایش درآمدهای مالیاتی در قانون بودجه سال 96 به 9 درصد رسید.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با این تعدیل، افزایش درآمدها متناسب با امکاناتی که مردم شهرها از آن برخوردار هستند، منطقی به نظر می رسد.
وی خاطر نشان کرد: در مقابل پایتخت که از تمام امکانات برخوردار است، استان هایی بودند که رقم افزایش درآمدهای مالیاتی آنها به بیش از 28 درصد می رسید اما از امکانات چندانی برخوردار نبودند.
احمدی تاکید کرد: این موضوع در خصوص استان های کمتر توسعه یافته و مرز نشین نمود بیشتری داشت که از این پس با کاهش رقم پیش بینی شده در درآمدهای مالیاتی، می توان خدمتی برای توسعه این مناطق انجام داد.
پیش از این از سوی مسئولان اعلام شده بود: افزایش سهم مالیات استان زنجان در بودجه 96، 15.5 درصد از سوی استان در نظر گرفته شده بود که این رقم در لایحه بودجه به 28.4 درصد رسید.
در نهایت با پیگیری استاندار و نمایندگان استان زنجان در مجلس، میزان رشد مالیات این استان که پیش از این 28.4 درصد در نظر گرفته شده بود، به 9 درصد رسید.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.