به گزارش ایرنا، شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی' قلم های آسمانی'، افزود: استان زنجان در بهره گیری از ظرفیت تشکل های فرهنگی مردمی در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از استان های پیشرو در کشور است.
وی به نقش هیات های مذهبی و تشکل های مردمی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: امسال در همایش ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت، از حسینیه اعظم زنجان در این راستا به طور ویژه تجلیل شد.
کاظمی با بیان اینکه ماه اسفند، سالروز انجام 14 عملیات پر فتوح در دوران دفاع مقدس است، افزود: 13 درصد شهدای کشور در این ماه به فیض شهادت نایل آمدند و زمان شهادت 530 شهید از سه هزار شهید استان زنجان نیز در این ماه است.
وی با اشاره سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت مقام شهدا در 22 اسفند، اظهار کرد: از تیر سال 83 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا در تقویم کشور درج شد.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره استانی 'قلم های آسمانی' با شرکت بیش از 150 اثر در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، خوشنویسی و شعر به منظور تقویت و حمایت از خلق آثار هنری پیرامون ایثار و شهادت در زنجان برگزار شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.