به گزارش خبرنگار ایرنا ، امام جمعه شهرستان آستارا روز یکشنبه در این آئین در حرم مطهر امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری به ترویج فرهنگ شهادت در جامعه نیاز داریم و یادواره های شهدا باید هر سال پررنگ تر از سال های قبل برگزار شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: اگر رشادت ها و ارزش های شهیدان در جامعه اسلامی ایران به فراموشی سپرده شود، مسیر گمراهی و ضلالت را طی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: با رعایت اصول اخلاقی می توان زمینه های رشد و تعالی معنوی جامعه را فراهم کرد و والدین باید به تقویت بنیان خانواده ها بیش از پیش توجه کنند.
وی اظهار کرد: خانواده ها باید فرزندان خود را از دوران کودکی و نوجوانی با فضاهای معنوی قرآن و احکام اسلامی آشنا کنند تا در آینده بتوانند برای جامعه موثر و مفید باشند.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهیدان اسلام از بخش های دیگر این آئین معنوی بود.
همچنین به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهید، فرماندار آستارا با خانواده شهیدان علی رضا محمد زاده و فریبرز نورالهی از شهدای دفاع مقدس در این شهرستان دیدار کرد.
یونس رنجکش در این دیدار ها گفت: ایثارگران به ویژه والدین معظم شهدا حق بسیار بزرگی بر گردن مردم و مسئولان دارند و همه ما باید تلاش کنیم با خدمات رسانی شایسته، رضایت این خانواده ها را جلب کنیم.
وی تکریم و دیدار با خانواده شهدا را تکلیف مسئولان برشمرد و خواستار برنامه ریزی منظم ادارات با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا برای دیدار با این خانواده ها شد.
22 اسفندماه روز شهدا و تکریم مادران و همسران شهید نامگذاری شده است.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166 شهید را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
ایراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند که مرقد مطهرشان در حاشیه جاده آستارا به تالش، زیارتگاه علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.