احمد امینی روش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی در جامعه ایرانی نهادینه شود و لازمه این کار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه متولیان فرهنگی است که اگر این مهم محقق شود کشور ما به توسعه همه جانبه می رسد.
وی اظهار کرد: اگر سیاست اقتصاد مقاومتی به درستی در هر نقطه ای از کشور اجرایی شود در نهایت باعث رونق فضای کسب و کار، تولید و افزایش تقاضا می شود.
وی گفت: انتظار ما از تولیدکنندگان داخلی این است که کیفیت کالای خود را افزایش داده تا رضایت و اعتماد عمومی را بدست آورده و همچنین توان رقابت با دیگر کشورها را داشته باشند.
فرماندار جیرفت افزود: باید این فرهنگ که خرید کالای داخلی در تمام سال در سبد کالای هر ایرانی قرار گیرد را در افکار عمومی نهادینه کرد.
وی با عنوان این که مناطقی که دارای صنایع سنگین می باشند بیشترین سهم را در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی را دارند گفت: شهرستان جیرفت فاقد صنایع سنگین است هرچند نسبت به کارخانه های خارج از این شهرستان هم احساس وظیفه می کنیم و هر آنچه را که می تواند بر تولیدات داخل تاثیرگذار باشد را در دستور کار قرار می دهیم و پیگیری می کنیم.
امینی روش گفت: دولت سعی می کند با افزایش سطح آگاهی مردم و هماهنگی بین بازار و تولیدکنندگان نقش خود را به خوبی انجام دهد که نقش آموزش و پرورش، اصحاب رسانه و مطبوعات هم در این زمینه بی بدیل است.
وی ورود کالای قاچاق به داخل کشور را سم مهلکی بر پیکره اقتصادی جامعه بیان کرد و افزود: شهرستان جیرفت یکی از کریدورهای اصلی محور شمال به جنوب کشور محسوب می شود و در این راستا همکاری های زیادی را با نیروی انتظامی و تیم های گشتی تعزیرات حکومتی انجام داده و توانسته ایم محموله های بزرگی از قاچاق را هم در این شهرستان کشف کنیم.
فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: تمامی مبادی خروجی قاچاق سوخت در این شهرستان کنترل شده است و با بازدید میدانی از گلخانه های جیرفت که مصرف سوخت زیادی دارند با قاچاق سوخت برخوردهای شدید و دنباله داری را انجام داده ایم.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای بزرگترین گلخانه طبیعی جهان است و سالانه 50 هزار تن محصولات کشاورزی را به سایر نقاط کشور صادر می کند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.