محمد بشیری زاده روز سه شنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، افزود: امید است با ورود خیرین به عرصه کتابخانه ای موانع و مشکلات موجود در این حوزه برطرف و تحولی چشمگیر در حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون شش باب کتابخانه عمومی در شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد چهار مورد کتابخانه شهری و مابقی روستایی است که 42 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های شهرستان موجود است.
وی ادامه داد: برخی از کتابخانه های عمومی شهرستان در مکانهای استیجاری به مردم خدمات ارائه می دهند، نیاز است که در شهرهای طبس مسینا، قهستان و گزیک و روستاهای «بورنگ و نوغاب» کتابخانه احداث شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار و 971 نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان عضو هستند، اضافه کرد: زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان یک هزار و 723 متر مربع است.
وی بیان کرد: 5.76 درصد مردم شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند و به ازای هر 100 نفر، 0.63 نسخه کتاب در کتابخانه های شهرستان وجود دارد.
به گفته وی باید شرایطی ایجاد شود که همه مردم به راحتی بتوانند به کتابخانه دسترسی داشته باشند و کتب مورد نظر خود را به امانت گرفته و مطالعه کنند.
به گزارش ایرنا، بشیری زاده ادامه داد: نیاز است همه مسولان در امر فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کمک اداره کل کتابخانه ها بشتابند تا این مسولیت مهم به عهده یک دستگاه واگذار نشود.
وی یاد آور شد: مطالعه کتاب یکی از ضروریات زندگی انسان در برهه های مختلف زمانی به شمار می رود که نقش مهم آن در ارتقای فرهنگ و توسعه جامعه بسیار تاثیر گذار است.
وی حمایت از ترویج فرهنگ کتابخوانی را حمایت از حیات فرهنگی جامعه دانست و اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود که کتاب در سبد فرهنگی خانوارها وارد شود و به‌ عنوان یک اصل مهم و اساسی در زندگی روزمره به آن توجه شود.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 ** 6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- مریم پنجابی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.