مسئول هیات امنای آثار استاد فروزانفر بشرویه در گفت و گو با ایرنا افزود: استاد بدیع الزمان فروزانفر از چهره های ماندگار عرصه علم و ادبیات کشور است.
عباس جعفرزاده افزود: استاد فروزانفر از افتخارات گرانبهای خطه کویری بشرویه بوده و کارنامه درخشان این چهره برجسته در تربیت اساتید بزرگ ادبیات پارسی، نبوغ ذاتی و مهارت های علمی و کلامی ایشان بر هیچکس پوشیده نیست.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بزرگداشت استاد فروزانفر اظهار کرد: اولین همایش نکوداشت استاد آبان ماه سال 83 در بشرویه برگزار شد.
جعفرزاده ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت در دانشگاه تهران در سال 85، نشست نکوداشت استاد فروزانفر توسط اداره کتابخانه های عمومی خرمدره در پاییز امسال و همچنین برگزاری سه جشنواره جایزه استاد فروزانفر توسط هیات امنای آثار استاد در تهران از جمله مراسم ها و برنامه هایی بوده که در راستای بزرگداشت مقام شامخ ستاد فروزانفر برگزار شده است.
وی اضافه کرد: تحقیق و پژوهش در زمینه آثار مولوی از جمله برجسته ترین زمینه های فعالیت استاد بدیع الزمان فروزانفر بود و در همین راستا چهارمین جشنواره جایزه این استاد با شعار ' از بشرویه تا قونیه' برگزار می شود.
جعفرزاده گفت: دکتر اکبری شلدره مولف کتب ادبیات فارسی متوسطه و جمعی از هنرمندان برجسته اصفهان از جمله افراد حاضر در این جشنواره خواهند بود.
به گزارش ایرنا، بشرویه یکی از شهرستان کویری استان خراسان جنوبی است که مفاخر ارزشمندی را در دامن خود پرورانده است که از آن جمله می توان به استاد بدیع الزمان فروزانفر اشاره کرد.
این استاد فرهیخته علم و ادب ،در سال 1276 در شهرستان بشرویه چشم به جهان گشود و پس از کسب علوم مقدماتی در زادگاه خود، به مشهد رهسپار شده و به صورت گسترده و عمیق به کسب علوم ادبی و تاریخی پرداخت .
استاد فروزانفر، طبقه اول ادبای معاصر و از پایه گذاران آموزش های دانشگاهی است که شاگردان و ترببیت یافتگان او اکنون از نامداران عرصه ی ادبیات معاصر هستند. استادانی چون : دکتر عبدالحسین زرین کوب، دکتر سید جعفر شهیدی، دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، دکتر علی محمد حق شناس، دکتر حسین خطیبی، دکتر سادات ناصری، دکتر امیر حسین یزدگردی در کلاس وی علم آموختند.
پژوهش های او در زمینه تاریخ ادبیات ایران، مولوی شناسی، عطار شناسی و تصحیحات، جملگی مبین روش های تازه و ابتکار وی در تحقیق است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550** 6054* خبرنگار- نرگس سینایی* انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.