محمدرضا مهراسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه فضاهای اورژانسی یکی از بندهای مهم طرح تحول نظام سلامت در سطح استان زنجان بود، با توجه به اینکه بیمار در نخستین قدم برای بهره مندی از خدمات درمانی به بخش اورژانس مراجعه می کند، این بخش مهم و حساس به شمار می رود.
وی تاکید کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت به لحاظ فضای فیزیکی و تعداد تخت ها در بخش اورژانس بیمارستان های استان زنجان کمبود جدی داشتیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: رفع این مشکلات نیازمند هزینه های زیادی بود که توانایی تامین اعتبارات توسعه فضاهای اورژانسی نیز وجود نداشت.
مهراسبی یادآورشد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تحول جدی در بخش توسعه اورژانس ها اتفاق افتاد که این تحول بزرگترین خدمت را به بیماران کرد.
به گفته وی، توسعه فضاهای اورژانسی در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره در دست اجراست.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: اورژانس بیمارستان های امام علی(ع) خدابنده یک هزار و 320 مترمربع، آیت الله موسوی و ولی عصر(عج) زنجان هر یک به ترتیب 2 هزار و 567 مترمربع و یک هزار و 768 مترمربع، ابهر یک هزار و 535 مترمربع و بوعلی سینای خرمدره نیز 420 مترمربع توسعه می یابد.
به گزارش ایرنا، مهراسبی اظهارکرد: توسعه اورژانس خدابنده با پیشرفت 100 درصدی به پایان رسیده است.
در طرح تحول نظام سلامت هشت بسته خدمتی سلامت به منظور پیشبرد اهداف وزارتی تدوین و از 15 اردیبهشت ماه 1393 اجرایی شد.
این هشت بسته شامل برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، حمایت از ماندگاری پزشکان در بیمارستان های مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌های وابسته به این وزارتخانه، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش برنامه ترویج زایمان طبیعی، نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول سلامت و تعرفه گذاری خدمات سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال 1393است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.