به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد آقازاده روز پنجشنبه در بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور و طرح های در دست اجرای شبکه بهداشت و درمان بوکان افزود: از مجموع 138 تخت اضافه شده به بیمارستان شهید قلی پور بوکان، 40 تخت به بخش های ویژه، از جمله 10تخت سی سی یو و 15 تخت آی سی یو می باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان اضافه کرد: طرح های کلینیک تخصصی نیز با 90 درصد، مراکز خدمات جامع سلامت در روستاهای 'تیکان تپه'، 'رحیم خان' و 'کوره کانی' هر کدام با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت هستند.
آقازاده اظهار کرد: برنامه جامع تحول نظام سلامت یکی از مهم ترین کارهای دولت برای خدمت رسانی بیشتر به مردم است که عدالت درمانی و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد و توسعه و تجهیز بیمارستان شهید قلی پور بوکان برای تحقق اهداف برنامه های جامعه تحول نظام سلامت است.
وی افزود: برنامه جامع تحول نظام سلامت یکی از مهمترین کارهای دولت برای خدمت رسانی بیشتر به مردم است که باید با عزمی راسخ تا رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال شود.
وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت بهترین طرح اجتماعی کشور است که به مرحله اجرا درآمده، ادامه داد: هدف این طرح کاهش دغدغه و رنج مردم و بیماران به منظور کاهش هزینه های درمانی است.
آقازاده اضافه کرد: طرح تحول سلامت عدالت را در سر شکن کردن هزینه های درمانی مردم اجرا کرد و به همین جهت طرح بسیار موفقی بوده و برنامه های دیگر این طرح مانند برنامه ماندگاری پزشکان در بیمارستان مناطق محروم نیز بسیار موفق بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با اشاره به نفش خیران سلامت در شهرستان بوکان، اظهار کرد: شورای خیران سلامت شهرستان بوکان جزو شوراهای فعال سطح استان است و کارهای بسیار مثبتی انجام شده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان نیز گفت: در این شهرستان طرح های عمرانی خوبی اجرا و یا در دست ساخت است که بهره بردرای از آنها باعث تحول عظیمی در ارتقای شاخص های سلامت شهرستان می شود.
محمد عباسی افزود: بخش اورژانس بیمارستان به علت مراجعه تعداد زیاد بیماران سرپایی، با مشکلات عمده ای در ارائه خدمت به بیماران مواجه است که با بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان، درمانگاه عمومی از بخش اورژانس تفکیک و زمینه ارائه خدمات به موقع به بیماران اورژانسی فراهم می شود.
عباسی به مشکلات و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان بوکان اشاره کرد و بیان کرد: نامناسب بودن بخش زایمان، کمبود پزشک متخصص خصوصاً در رشته رادیولوژی، نیاز به توسعه اتاق عمل، کمبود پانسیون برای پزشکان متخصص، نیاز به تکمیل ساختمان سالن آمفی تئاتر از عمده مشکلات این شبکه می باشد.
عباسی در مورد برنامه های حوزه بهداشت گفت: اجرای سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) که تاکنون بیش از 216 هزار نفر از جمعیت شهرستان سرشماری و اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده است و همچنین اجرای برنامه ایراپن در این شهرستان آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان شامل بخش های درمانگاه، جراحی زنان و مردان، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی، ام.آر.آی، سی.تی.اسکن، سی.سی.یو، آی.سی.یو، داروخانه و دیگر بخش های بیمارستانی است.
این طرح از طرف وزارت راه وشهرسازی تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده و آماده بهره برداری است.
100 درصد تجهیزات این واحد بهداشتی تامین شده که 110 نیروی پرستار نیز در این واحد بیمارستانی به وسیله برگزاری آزمون جذب می شوند.
هم اکنون درصد اشغال تخت های بیمارستانی در این شهرستان 107 درصد است که با افتتاح طرح توسعه بیمارستان این مشکل رفع خواهد شد و بخش اورژانس بیمارستان نیز توسعه پیدا می کند.
طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور در زمینی به مساحت 25 هزار و 336 متر مربع و با زیربنای هفت هزار و 986متر مربع در 2 طبقه در حال اجراست.
با افتتاح این طرح که عملیات اجرایی آن از سال 87 آغاز شده است، تعداد تخت های این بیمارستان از 97 به 250 تخت افزایش می یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی وهئیت همراه از بخش های طرح توسعه، مرکز تصویربرداری و طرح کلینیک ویژه تخصصی شهرستان بوکان بازدید کرد.
شهرستان بوکان با 227هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
3093/7510** خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.