اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جمع اعضا هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان افزود: ایران امروز می تواند بزرگترین پایگاه توریست درمانی را در خاورمیانه به سبب برخورداری از دانش درمانی و پزشکی که در اختیار دارد، راه اندازی کند.
وی یادآورشد: نباید روزهای دهه 60 را که پزشکانی از هند و بنگلادش و پاکستان خدمات درمانی و بهداشتی کشور را بر عهده داشتند، فراموش کرد.
درویش امیری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی و درمانی تحولات عظیمی را شاهد است.
استاندار زنجان گفت: گستردگی خدماتی که امروز در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه می شود غیر قابل انکار است و در این زمینه دانشمندان و فارغ التحصیلان کشور غوغا کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: همه از پیشرفت و ارتقای علوم پزشکی و تجهیزات این حوزه و تربیت نیروهای انسانی متبحر و خدماتی که به مردم ارائه می شود، راضی هستند و نمی توانند تحولات رخ داده در این زمینه را انکار کنند.
درویش امیری تصریح کرد: چرا باید در رقابت های سیاسی و جناحی گاه چشم ها را بست و هیچ حرکتی و پیشرفتی را در نظر نگرفت.
استاندار زنجان به اقامت هفت معتاد متجاهر در گورستان نصیرآباد شهریار اشاره کرد و گفت: چطور با برجسته کردن این خبر، شان و شخصیت ملت ایران را تحقیر می کنند و از 2 هفته گذشته افکار و انظار عمومی را به خاطر رقابت های سیاسی و جناحی زیر سوال می برند.
وی ادامه داد: امروز نه فقط در این استان بلکه در حوزه پزشکی در کل کشور پیشرفت رخ داده است، باید به خود بالید و چشم ها را باز کرد.
درویش امیری اضافه کرد: در چنین شرایطی روزنامه های اجنبی وابسته به آل سعود باید تصویر این هفت معتاد را منتشر کنند ودر انظار عمومی قرار دهند و بگویند که خروجی یک نظام شیعه این است.
استاندار زنجان گفت: یکی از همین خدماتی که طی 30 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران به مردم ارائه کرده طرح تحول نظام سلامت محسوب می شود که خدمات آن تمام ملت ایران را بهره مند کرده است.
وی ابراز کرد: به خاطر هفت معتاد، تمام این خدمات نظام و جمهوری اسلامی را زیر سوال می بریم.
درویش امیری وجود هفت دانشکده فعال در حوزه علوم پزشکی و خدمات درمانی در استان زنجان که بستری برای تربیت نیروهای متخصص در حوزه درمان است را نتیجه بستر سازی های انجام و امکانات مستقر شده در کشور اعلام کرد.
استاندار زنجان گفت: همه از دوران هشت سال دفاع مقدس تا دولت تدبیر و امید برای رشد و ترقی این کشور و دستیابی به چنین پیشرفتی در علوم پزشکی تلاش کرده و دولت یازدهم طی سه سال گذشته با اجرای طرح تحول نظام سلامت، به شکل متمرکز در این زمینه هر نوع کاستی را از بین برده است.
وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته به زیر ساخت های بخش خدماتی و درمانی و رفع کاستی ها به طور جدی پرداخته شده است، به راه اندازی اورژانس هوایی در زنجان اشاره کرد.
درویش امیری اضافه کرد: اورژانس هوایی یکی از نیازهای اصلی خدمات درمانی این استان که منطقه ای برف گیر، کوهستانی و حادثه خیز است، بود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشاردهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.