به گزارش ایرنا سیدمهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان افزود: با وجود همه تلاش هایی که صادرکنندگان می کنند اما صادرات ما به تعدادی کالا محدود شده که متکی بر محصولاتی خام است و اگر یارانه ها نباشد معلوم نیست بتوانیم رقابت کنیم.
وی بیان کرد: اتاق کرمان یکی از رسالت های اصلی خود را توسعه بازار به ویژه بازارهای بین المللی می داند و دست یاری به سوی همه مسوولان استانی و کشوری دراز می کند.
وی گفت: از گمرک جمهوری اسلامی ایران گلایه مند هستیم که نسبت به مسائل مربوط به مرز میلک و مشکلات آن بی توجه بوده است و این موضوع هیچ ارتباطی به گمرکات استان کرمان ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان اضافه کرد: افغانستان می تواند مقصد کالاهای ایران بویژه کرمان باشد و اصلی ترین مرز برای این کار، میلک زاهدان است که ابتدایی ترین تسهیلات و امکاناتی که بتواند صادرات را شکل بدهد در آنجا موجود نیست.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی صادرکننده های استان عنوان کرد: هنوز ارتباطات مالی و بانکی بین کشور ما و سایر کشورها به روانی که لازم است نرسیده و این موضوع، گلایه مندی صادرکنندگان را به دنبال دارد چراکه در انتقال وجه ناشی از صادرات به کشور دچار مشکل هستند.
طبیب زاده با اشاره به لزوم حمایت سیاسی از صادرکننده ها گفت: متاسفانه ما در خصوص صادرکنندگان خود که به عراق صادرات داشتند و با عدم بازار مواجه بوده و کالاهای آنها بر زمین ماند حتی نتوانستیم از بانک ها مهلت بگیریم در حالی که این حداقل حمایتی بود که می توانستیم انجام دهیم.
وی همچنین با بیان اینکه فرمول نرخ ارز هیچ وقت بر اساس واقعیت های کشور تعیین نشده است عنوان کرد: نوسانات نرخ ارز از مشکلات عمده صادرکننده هاست.
در این آیین با حضور معاون سازمان توسعه تجارت ایران، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی از 15 صادرکننده نمونه استان کرمان تجلیل شد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.