رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص افزود: ۲۰ محور اولویت‌دار در حوزه اقتصاد استان برای کارگروه جهش تولید این استان مشخص شد و دبیرخانه، فعالیت‌های کارگروه را آغاز کرد.

رامین میرزایی اظهار داشت: بلافاصله مکاتبات و جلسات متعددی در تعطیلات نوروزی و بعد از آن با دستگاه‌های اجرایی و معاونان استاندار برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در پی این جلسات، چهار گزارش شامل نقشه راه استان با اولویت جهش تولید، نقشه راه نظام اداری استان در سال ۹۹، بررسی موانع و مشکلات جهش تولید در سطح ملی و استانی و بررسی و اتخاذ تصمیمات فراگیر مهم استانی برای دوران پسا کرونا تهیه شد.

میرزایی با بیان اینکه در محورهای اقتصادی ۶ محور به عنوان اولویت‌های مهم در نظر گرفته شدند، گفت: انتخاب پروژه‌ها طبق اسناد بالادستی توسعه استان به‌خصوص سند آمایش سرزمینی استان، ایجاد ظرفیت اشتغال پایدار و تولید بیشتر و جلوگیری از اثرات و تبعات تحریم‌های ظالمانه و مسائل و مشکلات اقتصادی مربوط به ویروس کرونا، اولویت‌های اول تا سوم این کارگروه برای تدوین نقشه راه جهش تولید هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، استفاده بیش از پیش از سرمایه‌های بخش خصوصی در استان با توجه به محدودیت‌های اعتبارات دولتی را اولویت چهارم خواند و افزود: توجه به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا برای تکمیل سریع‌تر و کمک به تولید و ایجاد اشتغال و توجه به کارآفرینی‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و تکنیک‌های دانش‌بنیان نیز اولویت‌های پنجم و ششم این نقشه راه هستند.

میرزایی اظهار داشت: از بین برنامه‌ها و پروژه‌هایی که تمام دستگاه‌های اجرایی به دبیرخانه ارسال کرده بودند در نهایت ۶۵ پروژه از ۱۵ دستگاه در دبیرخانه، پذیرش و به ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه از این پروژه‌ها تایید و به استان بازگشت داده شود، قابلیت اجرایی در قالب نقشه راه جهش تولید استان زنجان را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.