شهرام طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تنظیم ۲ ساله به معنای خوب یا بد بودن وضعیت خزانه نیست بلکه به دلیل رویکرد جدیدی است که دولت در اصلاح نظام ساختاری بودجه شکل می‌دهد.

وی تصریح کرد: اقتدار نظام در بودجه‌ریزی به یک پختگی و ثبات رسیده که می‌تواند بودجه کشور را به صورت چند ساله تنظیم کرده و منابع آن را برای مدتی که بسته می‌شود تامین کند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده، تفصیلی بوده و چند شاخص مهم را در بر می‌گیرد و حتی باید انتظار داشته باشیم از سال‌های بعد، بودجه‌های سه و پنج ساله نیز تدوین شود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور برای تدوین بودجه سال ۹۹، صَرف نظر از شرایط دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته، اعتبارات تمام دستگاه‌ها و استان‌ها را بر اساس شاخص‌های مورد نظر خود از نو، تنظیم کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در خصوص تغییرات مربوط به منابع، گفت: میانگین رشد لایحه بودجه کل کشور در سال آینده ۱۱.۸۴ درصد است که این میزان در بودجه پیشنهادی استان زنجان ۱۶.۴ درصد بوده و زنجان از لحاظ رشد در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مجموع اعتبارات استان زنجان در بودجه پیشنهادی سال آینده، چهار هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال است.

اعتبارات هزینه‌ای استان ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و اعتبارات عمرانی نیز یک هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

زنجان از لحاظ رشد اعتبارات در بودجه پیشنهادی سال ۹۹ نسبت به سال جاری، رتبه چهارم کشور را دارد اما از لحاظ سهم در لایحه، رتبه ۲۶ را دارد در حالی که امسال رتبه ۲۸ را داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.