حسین فیروزی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان اظهار داشت: بخشی از موضوع این جلسه ناظر برکارآمدی و ارتقای بهره‌وری در کارگروه‌ها و جلسات اداری است.

وی با اشاره به اینکه کارگروه امور اقتصادی یکی از کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است، افزود: هدف از تشکیل جلسات و کارگروه‌های متعدد با عناوین مختلف دستیابی به جایگاه مطلوب در توسعه اقتصادی و اشتغال و سرمایه‌گذاری استان است.

فیروزی اضافه کرد: ادغام کارگروه‌های زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی استان‌ها در راستای هدف گذاری دقیق‌تر، منظم‌تر و شفاف‌تر و حذف موازی کاری و اتلاف وقت و ارتقای کیفیت جلسات انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه کردستان ۲ درصد جمعیت و ۲ درصد وسعت سرزمینی ایران را داراست، یادآور شد: نقش و تاثیرگذاری دستگاه‌های عضو کارگروه اقتصادی در ارتقای جاذبه‌های گردشگری، منابع انسانی توانمند و دیگر مولفه‌های اقتصادی استان باید مشخص شود.

فیروزی گفت: اگر سازمان‌ها و مدیران بدون هدف محوری و تنها انجام کار براساس روزمرگی باشد بی‌شک ساختار مناسب توسعه هم تعریف نخواهد شد.

وی نخستین مطالبه خود از اعضای این جلسه را ارتقای اثربخشی حضور در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی و تعیین نقش و جایگاه‌ آنها در توسعه شاخص‌های کلان اقتصادی استان اعلام کرد و افزود: از این به بعد در هر جلسه شورای اداری استان یکی از مدیران اقتصادی برنامه‌های دستگاه و سازمان خود را در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی اعلام می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه برای تحقق این هدف به ساختارهای مناسب سازمانی هم نیاز است، تاکید کرد: اشکالاتی از ساختارهای اداری توسط مدیران به ویژه در زمینه زیاد بودن تعداد و زمان جلسات گرفته می‌شد.

فیروزی اظهار داشت: در حال تغییر و پوست‌اندازی در مورد ساختارهای اداری هستیم لذا هدف کلان کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال ارتقای شاخص‌های کلان اقتصادی استان است.

وی حضور مدیران را در این جلسه الزامی دانست و گفت: به غیر از مدیران هیچ کسی حق حضور در جلسات این کارگروه را ندارد و هر مدیری بنابر دلایلی نتوانست شرکت کند مصوبات جلسه برای او ارسال می‌شود.

مصوبات کارگروه امور اقتصادی کردستان نیاز به طرح در شورای برنامه‌ریزی را ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: مصوبات کارگروه امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال نیاز به طرح در شورای برنامه‌ریزی استان ندارد و استاندار این اختیار را به کارگروه داده که به عنوان مصوبه شورا قابل پذیرش است.

فیروزی یادآور شد: این کارگروه در ۶ گروه کاری شامل صنعت، معدن، تنظیم بازار، تسهیل و رفع موانع تولید، اشتغال، بازار کار و کسب و کارهای نوین،  توسعه صادرات و ساماندهی مرز، اقتصاد کلان و سرمایه‌گذاری و کشاورزی، آب و منابع طبیعی و گروه کاری تجهیز منابع و تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری تشکیل می‌شود.

وی افزود: گروه کاری تجهیز منابع و تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری به پیشنهاد اعضای کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال کردستان اضافه بر آنچه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی براساس مصوبه دولت اعلام شده، ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار داشت:  وظایف این گروه کاری جدید تا جلسه آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

فیروزی بر استفاده از توان کارشناسان توانمند دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: شورای برنامه‌ریزی قوی برشانه کارشناسان متخصص قرار می‌گیرد بنابراین باید از توان نیروهای کارشناس در ادارات نهایت بهره‌برداری را کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر مدیران، ۲ سازمان مردم نهاد مرتبط با اقتصاد و اشتغال و ۲ عضو حقیقی تا پایان هفته آینده به عنوان دیگر اعضای این کارگروه معرفی می‌شوند.

۱۳ کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ بر اساس آیین نامه جدید در چهار کارگروه تجمیع شدند.

اعضا و وظایف هریک از این کارگروه‌ها مشخص شده که در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال کردستان که ۲۳ عضو ثابت و متغییر دارد پیشنهادات لازم برای تعیین گروه‌های کاری از سوی مدیران حاضر در این جلسه ارائه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.