به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، در محل استانداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی اشاره کردو گفت: سپاه مظهر اقتدار و عزت نظام است.

وی اظهار کرد: سپاه همیشه و در تمام مقتضیات زمانی در عرصه بوده و برای اقتدار کشور مان از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه مدیران تمام دستگاه‌ها ظرف یک ماه آینده باید ۲ نفر از نیروهای جوان تا سن ۳۸ سال پرانرژی و باانگیزه دستگاه خود که علم وکفایت عملی لازم دارند را معرفی کند، تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان این افراد رااز نظر کار بردی تحت آموزش مدیریت نوین قرار دهد و باید تا خردادماه این آموزش‌ها محقق شود.

وی به نظام آراستگی اشاره کرد و گفت: نظام آراستگی منشعب از مدیریت کیفیت مدل اروپایی است و موضوع مهم نظام آراستگی باید مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه برنامه‌های قابل اجرا طوری باشد که مردم آب را ببینند، افزود: توجه به این امر مهم باعث می‌شود که حقوق شهروندی رعایت شود و مدیران بر تحقق این امر مهم بسیار جدی باشند.

حقیقی بر لزوم ارتباط سازمان‌های مردم‌نهاد با مدیران تاکید کرد و افزود: این مهم یکی از اصول شفافیت و پاسخگویی است.

وی با بیان اینکه مجمع مشورتی جوانان استان باید در مدیریت‌ها ورود پیدا کند، ابراز داشت: مدیران از مشورت جوانان استفاده کنند و اندیشکده توسعه استان با حضور جوانان نخبه و تحت نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شده و مدیران در این اندیشکده حضور پیدا کنند و خروجی این اندیشکده گزارش داده شود.

استاندار زنجان، گفت: سیستمی تعریف شود تا از طریق آن بتوان مدیران موفق از نظر رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، عموم مردم، احزاب و سایر اقشار موثر، استخراج و اسامی آن‌ها در دهه فجر اعلام شود.

حقیقی ابراز کرد: منابع انسانی بزرگترین سرمایه یک دستگاه، مدیر و نظام است و منابع انسانی خوب و هماهنگ می‌تواند تغییرات فوق‌العاده‌ای در سیستم ایجاد کند اما منابع انسانی ناهماهنگ نه تنها تغییراتی ایجاد نمی‌کند بلکه سیستم با بیکاری پنهان مواجه می‌شود و این برای نظام اداری خوب نیست.

وی افزود: ما به دنبال نمود عینی برنامه‌ها و طرح‌ها هستیم و باید برنامه‌ای که طراحی شود در صورتی که مردم در عمل آن را حس کنند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی، زمانی تحقق می‌یابد که مردم به حقوق خود و همچنین به حقوق دیگران آشنا باشند، افزود: برای عملیاتی کردن صیانت از حقوق مردم، مدیران باید ارتباط تعریف شده و دارای خروجی با مردم داشته باشند و وقتی مدل برای صیانت از حقوق شهروندی، تعریف شود با اجرای آن فساد و موازی‌کاری از بین خواهد رفت.

حقیقی بر ارتباط مدیران با رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: مدیران باید اقدامات انجام شده را از طریق رسانه‌ها گزارش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.