جلییل نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای گام اول پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان افزود: در این مرحله اقداماتی از قبیل برانگیختن حساسیت متصدیان واحدهای نانوایی به رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی کارشناسان بهداشت محیط و به حداقل رساندن تجمعات انجام شد.

وی اضافه کرد: طی مرحله یاد شده طرح تشدید نظارتهای بهداشتی در واحدهای نانوایی اعمال شد و در صورت تخلفات موارد به دقت بررسی و در صورت ادامه بی توجهی از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری می شد.

این مسؤول ادامه داد: براین اساس ۱۵ واحد نانوایی متخلف در شهر زنجان به دلیل بی توجهی به نکات بهداشتی ارائه شده جهت پیشگیری از بیماری کرونا، تعطیل شدند که بیشترین موارد را در سطح استان تشکیل می داد.

وی اظهار داشت: این تعداد واحد نانوایی نیز پس از مدتی فعالیت کاری خود را با مطابق با دستورالعمل های اعلام شده ادامه دادند و همچنان بر این بخش نظارت های جدی وجود دارد.

نصیری با اشاره به اهمیت اجرای مرحله دوم بیماری کرونا مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی نیز افزود: با توجه به آموزش های ارائه شده از تجمعات چندین نفر برای خرید نان باید اجتناب شود و این موضوع مهم به متصدیان واحدهای نانوایی اعلام شده است که در این خصوص رفتار مردم بسیار نقش آفرین هستند.

وی اضافه کرد: هر چند سیر بیماری کرونا در استان کاهش یافته اما بسیاری بر این باورند که روند کنونی عادی شده و دیگر نیازی به رعایت فاصله اجتماعی نیست در حالی که تجمعات در مکان هایی نظیر نانوایی ها می تواند احتمال ابتلای افراد به بیماری کرونا را افزایش دهد.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط استان علاوه برتوجه به موضوع مهم فاصله گذاری اجتماعی، به آیین نامه اجرایی قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی نیز توجه داشته و در این خصوص به مواردی از قبیل بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ساختمان، بهداشت ابزار و تجهیزات، موارد بحرانی و غیر بحرانی، خود کنترلی بهداشتی، خود اظهاری بهداشتی و کارت بهداشت توجه جدی می شود.

وی، از هم استانی ها خواست با توجه به بیماری کرونا و اهمیت رعایت نکات بهداشتی در شرایط کنونی، کمک حال عوامل بهداشت حرفه ای و محیط استان بوده و در صورت بروز تخلف، مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

 در زمان حاضر ۷۵۰ واحد نانوایی در سطح استان فعال بوده که از این تعداد ۶۸۰ واحد در شهرستان زنجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.