فتح‌الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه شورای بازرسی استان که در محل اداره کل بازرسی برگزار شد با تاکید بر اینکه اجرای تصمیمات باید قاطع، عملی و بدون ملاحظه باشد، اظهار داشت: سازمان بازرسی خودش باید الگوی دیگران در اجرای قانون و تصمیم‌ها باشد.
وی افزود: برای تحقق این امر باید هم خود آموزش دیده و هم دیگران را آموزش دهید تا از نواقص و تخلفات کارکنان و مدیران کاسته شود.
حقیقی با بیان اینکه نظارت عالمانه، دقیق و بدون حب و بغض و انعکاس صحیح مشکلات و معایب جهت پیگیری و حل آن‌ها، وظایف بازرسان است، تصریح کرد: برخورد مناسب با عموم حتی متهمان، ارائه گزارشات مستدل و مستند، تسلط بر قوانین و آیین‌نامه‌ها نیز باید در دستور کار بازرسان قرار گیرد.
استاندار زنجان ادامه داد: برخورد با فساد ضروری است اما باید به ریشه فساد هم توجه شود و اقدام سازمان بازرسی باید به‌گونه‌ای باشد که اعتماد و امید در نزد مدیران ایجاد کند.
وی، تبعیض در بازرسی‌ها را آفتی وحشتناک توصیف کرد و گفت: بازرسان باید دستگاه‌ها و مدیران موفق را نیز در کنار مدیران ناموفق، معرفی کرده و مدیران جسور و صادق را نیز نادیده نگیرند.
حقیقی تاکید کرد: باید شرایط عمومی کشور را در بازرسی‌ها در نظر گرفته و با حسن نیت، پیشگیری را ارجح دانست.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به گزارش عملکرد خود از زمان حضور در این استان، گفت: نهایت تلاش بر این بوده که تمام مدیران تا حد امکان از درون همان دستگاه و از نیروهای بومی انتخاب شوند ضمن اینکه مدیران پروازی، تغییر یافته و تقریبا تمام مدیران در شهرستان محل خدمت، ساکن هستند.
وی با بیان اینکه تا کنون حداقل هفت مرتبه به هر یک از شهرستان های استان سفر کرده‌ام، گفت: تا کنون ۱۱۰ روستا نیز مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات موجود تا حد امکان مرتفع شده است.
حقیقی با بیان اینکه برخی جلسات غیرمفید، حذف شده و به کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیده است، خاطرنشان کرد: تمام جلسات کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، خارج از محل استانداری و ضمن بازدید از واحدهای تولیدی دارای مشکل در داخل واحدها تشکیل و مشکلات مربوطه در استان حل شده و در غیر این‌صورت از طریق مسئولان کشوری پیگیری می شود.
استاندار زنجان اظهار داشت: تا کنون از تعطیلی واحدهای تولیدی، جلوگیری شده و هفت واحد نیز تا پایان سال افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.
مقام عالی دولت در استان ادامه داد: تا کنون در راستای توسعه استان و حل مشکلات موجود با ۱۰۳ مقام کشوری دیدار کرده و بخش زیادی از اعضای کابینه دولت نیز به استان زنجان سفر کرده‌اند.
وی تصریح کرد: موافقت با تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومانی و اختصاص ۱۳ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی از جمله نتایج ملاقات با مدیران کشوری و همچنین سفر آن‌ان به استان بوده است.
حقیقی با تاکید بر چابک‌سازی مدیران، گفت: عمل کردن به وعده‌ها، نظارت و کنترل زیرمجموعه، اولویت‌بندی پروژه‌ها، ایمان مجموعه به کار مدیران و حضور در بین مردم از مصادیق چابک‌سازی است.
استاندار زنجان اظهار داشت: سرباز نظام باید به معنای واقعی، عملیاتی باشد تا مردم از حضور وی آرامش داشته و البته ظالم و متخلف از وجود وی بلرزند.
حقیقی افزود: برای سنجش چنین مدیرانی، رصد اجتماعی ایجاد کرده‌ایم که لایه‌های پنهان را گزارش می‌دهند.
وی با بیان اینکه اصلاح کردن، هنر است، تاکید کرد: بازرسان در اصلاح و پیشگیری و برطرف کردن روندهای نادرست، خیلی می‌توانند به مدیریت ارشد استان کمک کنند.

۹۵۵۶/۳۰۸۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.