به گزارش ایرنا مهدی لطفی فر شامگاه چهارشنبه در جلسه توجیهی مسئولان ایمنی کارگاه های استان به آیین نامه بکارگیری مسئولان ایمنی در کارگاه های تولیدی اشاره کرد و افزود: بر اساس این آیین نامه بکارگیری مسئولان ایمنی برای تمامی کارگاه های مشمول قانون ضروری است بنابراین کارفرمایان موظف هستند نسبت به معرفی شخص واجد شرایط مطابق با آیین نامه و اخذ گواهی صلاحیت از اداره کار استان اقدام کنند.
وی ادامه داد: کارفرمایان موظف هستند گزارش عملکرد مسئول ایمنی واحد خود را هر سه ماه یک بار به اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال کنند.
لطفی فر با بیان اینکه طی سال گذشته 8 هزار و 590 مورد بازرسی برای ارتقای شاخص های ایمنی در سطح واحدها و کارگاه های تولیدی استان انجام شد، گفت: میزان این بازدیدها در مقایسه با سال پیش از آن، 20 درصد رشد داشت.
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان تعداد 23 نفر در سال 96 و 14 نفر در سال 95 بر اثر حوادث ناشی از کار جان در این استان باختند.
آیین نامه بکارگیری مسئولان ایمنی در کارگاه ها سال 94 در شورای عالی حفاظت فنی در ۹ماده و ۸ تبصره به منظور پیش بینی و کنترل حوادث در محیط های کار، تدوین و تصویب شد.
6085/7312
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.