به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که به مناسبت سالروز آزادی فتح خرمشهر برگزار شد، افزود: دورانی که دشمن بعثی با پشتیبانی ابرقدرتان با عبور از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی وارد مرزهای غرب و جنوب غربی کشور ما شد به تصور آنکه نیروهای مسلح ایران توان ایستادگی در برابر آنان را ندارند، حمله خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: اما این تصور بسیار غلطی بود زیرا هرگز به مغز آنان خطور نکرده بود وقتی ملتی توانست نظام 2500 ساله را به وحدت و یکدلی و تحت زعامت مراجع دینی خود نابود کند می تواند با توکل به خدا و ایمان راسخ خود در برابر نظام سلطه آن زمان نیز ایستادگی کند.
زاهدی با اشاره به فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 61، گفت: عملیات فتح المبین یکی از سخت ترین عملیات های نظامی جهان بود که توانست دشمنی را که با همه توان و امکانات مدرن نظامی خود موانع و استحکاماتی را در آن شهر ایجاد کند را به عقب براند و یکی از مهمترین دستاورد نظامی به قول خودشان را با شکست روبرو سازد.
وی اضافه کرد: محاسبه غلط دشمن جایی بود که ایمان ملت و رزمندگان اسلام و غرور دینی مردم ایران اسلامی نادیده گرفته شد.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه وقتی صدام عهدنامه الجزایر را پاره کرد،این بدعهدی سرنوشت خفت باری را برای وی به ارمغان آورد. افزود: امروز نیز رئیس جمهوری آمریکا در یک حرکت قانون شکن و غیراخلاقی، یک معاهده بین المللی را نادیده گرفته و از آن خارج شده است.
زاهدی به سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بار دیگر جهانیان صلابت جمهوری اسلامی و ملت آن را با بیانات حکیمانه ایشان مشاهده کردند و فهمیدند که مردم ایران در برابر هر نوع عهدشکی و اضافه خواهی ها ایستادگی می کند.
وی اضافه کرد: 40 سال است که مردم ایران در برابر همه زورگویی و عهدشکنی ها و با رهبری عالمانه امام راحل و فرمانده معزز کل قوا ایستادگی کرده و همین راه را نیز ادامه می دهد.
به گفته وی، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی وحدت و یکپارچگی مردم و نیروهای مسلح آن است که اجازه کوچکترین آسیبی را به مردم و کشور نمی دهند.
در پایان این مراسم نیروهای مسلح حاضر در میدان مقابل جایگاه، به کلام الله مجید و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرده و یاد رزمندگان اسلام و جانفشانی آنان در فتح خرمشهر را گرامی داشتند.
در این مراسم همچنین از خانواده های معزز شاهد تجلیل به عمل آمد.
آزادسازی خرمشهر به عنوان یک نقطه عطف مهم در تاریخ دفاع مقدس، پس از 578 روز اشغال در سوم خرداد سال 1361 درپی عملیات غرور آفرین بیت المقدس محقق شد.
سوم خرداد به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.