ترس از شیوع و گسترش بیماری منحوس و مهلک کرونا از همان روزهای آغازین باعث شد تا ورزش زنجان به سمت تعطیلی کشیده شود و به همین منظور میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و انجام فعالیت‌های تمرینی لغو و حضور در اماکن ورزشی ممنوع شد تا این حوزه مهم و اثرگذار سهم خود را در شکست این بیماری ایفا کند.   

ترس از شیوع ویروس کرونا موجب شد برگزاری پنج رویداد ورزش قهرمانی و لیگ در زنجان (سنگنوردی قهرمانی کشور و لیگ برتر رده های سنی مختلف، فوتبال نونهالان منطقه شمالغرب و اسکی (طرح جامع استعدادیابی منطقه شمالغرب و کلاس مربیگری اسکی آلپاین درجه سه و ارتقا سه به ۲) که قرار بود اسفند ماه ۹۸ در این استان برگزار شود ملغی اعلام شود.

برابر با مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل و دستورالعمل ابلاغی، هرگونه فعالیت ورزشی گروهی و تجمعی و برگزاری رقابت‌ها در این استان تا فروکش کردن این بیماری منحوس لغو شد و این تصمیم تعیین کننده تا ریشه کن شدن ویروس کرونا به قوت خود باقی است.

همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان بر اساس این مصوبه از پنجم اسفند ماه ۹۸ فعالیت اماکن ورزشی اعم از دولتی و خصوصی را به خاطر حفظ سلامت و تندرستی فعالان عرصه ورزش و کاهش دغدغه و نگرانی های مردم و خانواده‌ها، ممنوع شد.

این اداره کل به منظور حمایت از باشگاه‌داران و جلوگیری بیشتر از ضرر و زیان وارده به آنان، دست به کار شد و پویش بخشودگی اجاره بها اماکن ورزشی بخش خصوصی را راه‌اندازی کرد که تا این لحظه موفقیت آمیز بوده است.

در زمان حاضر استان زنجان از ۸۴۹ باب مکان ورزشی برخوردار است که بخشی از آنها دولتی و بخش دیگری نیز متعلق به بخش خصوصی است که دولتی ها در پرداخت نکردن اجاره بها مشکلی ندارند اما امکان ورزشی خصوصی در این رابطه با مشکل جدی مواجه هستند.  

۱۹ اسفند ماه پویش بخشودگی اجاره بهای اماکن خصوصی ورزشی از سوی این اداره کل راه اندازی شد اغلب موجران که متوجه ضررر و زیان باشگاهداران شده بودند با درک موضوع و اهمیت مساله با پیوست به این پویش در کنار مستاجران خود قرار گرفته و با عدم دریافت اجاره بها نشان دادند که با گذشت از حقوق و حقوق قانونی خود می توانند در به شکست کشاندن ویروس کرونا سهم داشته باشند.  

ویروس کرونا،  ورزشکار و غیر ورزشکار نمی‌شناسد بنابرین همه افراد جامعه در مبارزه با این میهمان ناخوانده و مهلک مسوؤل هستند و باید سهم خود را در پیشگیری و ریشه کنی این بیماری ایفا کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: اجاره بهای اماکن ورزشی دولتی این استان که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و با تصمیم این اداره کل تعطیل شده‌اند، اخذ نمی شود.

علی خلیلی اظهار داشت: با اینکه با مستاجران اماکن ورزشی دولتی قرارداد یک‌ساله منعقد کرده ایم اما به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر و حمایت از آنان، اقدام به بخشودگی اجاره بها تا عادی شدن شرایط حاکم، کردیم.    

وی از صاحبان سالن‌ها و اماکن ورزشی خصوصی خواست در این روزهای کرونایی که همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و تمام معادلات را نیز برهم زده و باشگاه ها را به تعطیلی کشانده است شده‌ موجران خود (باشگاهداران) را یاری دهند تا سایه کرونا بر این قشر، سنگین تر نشود.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: کلیه اماکن ورزشی این استان تا زمان ریشه کن شدن بیماری ویروس کرونا، بسته خواهند بود و با خاطیان بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی می شود.

محمدعلی حمزه پور افزود: هرچند تعطیلی باشگاه‌های ورزشی موجب ضرر و زیان باشگاه‌داران شده است اما برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلای ورزشکاران و مربیان به این بیماری، درب این اماکن ورزشی تا زمان اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، همچنان بسته خواهد ماند.

وی، انجام تمرینات ورزشی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن در جهت مقابله با کرونا، بسیار مفید و سودمند دانست و  یادآور شد: این اداره کل به منظور فعال نگه داشتن ورزش زنجان، ۲ برنامه ورزشی را در تعطیلات عید به مرحله اجرا درآورد.

حمزه پور تصریح کرد: برای اینکه ورزش در زنجان از حالت رکود خارج شود، کارشناسان ورزش این اداره کل برنامه انجام حرکات ورزشی از طریق شبکه اشراق زنجان را طراحی و تدارک دیدند تا علاقه مندان بتوانند در خانه های خود حرکات و تمرینات ورزشی را به شکل اصولی و علمی انجام دهند.

وی ادامه داد: به منظور چالش حرکات ورزشی در خانه نیز یک دوره مسابقه در نظر گرفته شد و افراد با فیلمبرداری از حرکات و تمرینات ورزشی خود در منزل و ارسال آن به اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از جوایز تعیین شده بهره مند شدند.

رییس هیات ورزش بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان نیز گفت: باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان در این روزهای سخت به لحاظ کسب درآمد و تامین معیشت در تنگنا هستند و اگر وضع به همین منوال پیش رود به حتم شاهد ورشکستگی باشگاه‌داران و فروپاشی باشگاه‌های ورزشی خواهیم شد.

زرگری با بیان اینکه تعطیلی باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان موجب بروز مشکلات مالی، نارضایتی و سردرگمی باشگاه‌داران شده است، تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام نیز در این روزهای کرونایی در ردیف مشاغل پرخطر قرار گرفته‌اند و این موجب دغدغه و نگرانی باشگاه‌داران و خانواده آنان شده است.

وی افزود: از متولیان ورزش زنجان درخواست می‌شود با بانک‌های این استان در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره، رایزنی کنند تا باشگاهداران با دریافت وام قرض الحسنه بتوانند بخشی از اجاره بهای باشگاه ها را پرداخت کرده و هزینه معیشتی خود را تهیه و تامین کنند.  

زرگری با بیان اینکه باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان به عنوان مکان های تندرستی و سلامتی به شدت نیازمند حمایت هستند و از مسوؤلان ذیربط انتظار می‌رود در رابطه با رفع مشکل فعالان این عرصه اعم از موسسین، مدیران و مربیان و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان هرچه بیشتر باشگاه‌ها، حرکتی جدی بکنند تا از این مرحله سخت که به خاطر بیماری کرونا اتفاق افتاده است به سلامت عبور کنیم.      

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان، تعداد باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام این استان را قریب ۱۷۰ باب اعلام کرد و گفت: حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.  

گفتنی است، با شیوع ویروس کرونا و به منظور قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از ابتلا به این بیماری همه مسابقات استانی، کشوری و بین المللی ورزشی نیز تعطیل شده و این امر رسانه های ورزشی و بخش ورزشی دیگر رسانه ها را به تعطیلی کشانده و عملا خبرهای ورزشی را به صفر رسانده است.

درب باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام برابر مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل از هفتم اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.