رضا گل‌محمدی روز دوشنبه در باره سهم ما در مقابله ویروس کرونا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بخشنامه ۶ وزارت ورزش و جوانان تعطیلی اماکن ورزشی و مسابقات برای جلوگیری از بیماری کرونا ابلاغ شد و در این راستا برای کاهش خسارت ناشی از تعطیلی نیز اجاره اسفند و فروردین ماه اماکن تحت اختیار بخش خصوصی بخشیده شده است.

گفتنی است که بیش از ۲۰۰ مکان ورزشی این نهاد طبق ماده ۸۸(اجاره به بخش خصوصی) به مدت یکسال اجاره داده شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به این سوال که با تعطیلی این مجموعه ها بسیاری از پرسنل و مربیان  فعالیتی را نخواهند داشت گفت: با هماهنگی که با بخش خصوصی انجام شد نیز این افراد به هیچ عنوان اخراج و پایان کار را برای پرسنل خود صادر نخواهند کرد.  

وی ادامه داد: در این راستا(کمک به اقشار جامعه) و از طریق دولت کمک معیشتی به سه میلیون خانواده متضرر تا قبل از پایان سال واریز می شود.

ورزشکاران ملی پوش استان تهران در سلامت کامل به سر می‌برند 

وی ادامه داد: اطلاعاتی که تا کنون به دست من رسیده، هیچ یک از ورزشکاران ملی پوش و قهرمان استان تهران به بیماری کرونا مبتلا نشده و در سلامت کامل به سر می برند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران اضافه کرد: تنها چند نفر از پیشکسوتان و مربیان استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که وضعیت وحال عمومی آنها مساعد است.

وی همچنین در خصوص اینکه توصیه من به مردم و جامعه ورزش این بوده که به فضاهای عمومی کمتر تردد کنند خاطر نشان کرد: از طریق هیات های ورزشی و کانال های آنان تدابیر خوبی برای ادامه فعالیت بدنی ورزشکاران اندیشیده شده است.  

گل‌محمدی همچنین به هشتک مهار کرونا اشاره کرد و افزود: مهمترین اقدام ورزشکاران در این برهه زمانی، عمل به دستورات ستاد ملی پیشگیری با بیماری کرونا خواهد بود که در درجه اول با محدود کردن ترددها حلقه توزیع بیماری را در جامعه از بین خواهیم برد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه باید در خانه ماندن در نوروز را مورد توجه دهیم افزود: این ایام خطر ساز ترین زمان برای انتقال بیماری محسوب می شود.  

وی تاکید کرد: هم اینک گندزدایی و ضدعفونی کردن مجموعه های ورزشی استان ادامه دارد که طبق گزارش‌های بازرسان ۵ مورد تخلف از دستور عمل  این نهاد گزارش شده که با تذکر شفاهی و کتبی رفع شد.  

به گزارش ایرنا اداره کل ورزش و جوانان استان بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ باشگاه ورزشی دولتی و خصوصی را تحت اختیار خود دارد که با ابلاغیه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا از ۱۰ اسفندماه فعالیت مجموعه های ورزشی استان تا اطلاع ثانوی جلوگیری شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.