سیدمسعود عظیمی چهارشنبه‌شب در همایش مسئولان هیات‌های ورزشی استان افزود: با وجود برخی محدودیت‌های مالی در سال‌های اخیر، با همت و پیگیری استانداری، همراهی مسئولان و خیران شاهد ایجاد زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه ورزش در استان هستیم.

وی ادامه داد: ایجاد سلامتی و نشاط روحی و جسمی در بین مردم و جوانان یکی از موضوع‌های  مهم کاری دولت است و برای ارتقای آن به همکاری تمام بخش‌ها و مشارکت خیران و پیگیری رئیسان هیات‌های ورزشی نیاز است.

معاون استانداری یزد یکی از رسالت‌های هیات‌های ورزشی را کشف استعدادها در جامعه هدف با برنامه‌ریزی و کار جدی ذکر کرد و خواستار همت بیشتر در این خصوص شد.

عظیمی اظهارداشت: همکاری آموزش و پرورش با اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌ها برای شناسایی استعدادها و گسترش ورزش با فرهنگ‌سازی باید مدنظر مسئولان امر قرار گیرد. 

وی، توجه به ورزش بانوان و همگانی‌کردن ورزش را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و باید زمینه نشاط و سلامتی آنها را فراهم کرد.

حداقل ۳۰ درصد بودجه‌ها به ورزش بانوان اختصاص یابد

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان  استان یزد گفت: طبق مقررات باید از مجموع بودجه‌هایی که به هیات‌های ورزشی اختصاص می‌یابد حداقل  ۳۰ درصد آن مختص ورزش بانوان باشد.

مسعود شریعتی افزود: ظرفیت‌های خوبی در بین بانوان و دختران استان در بیشتر رشته‌های ورزشی وجود دارد، اگر مورد حمایت‌های مادی و معنوی قرار گیرند شاهد تحول عظیم در این زمینه خواهیم بود.

وی به اهمیت همگانی‌کردن رشته‌های ورزشی پرداخت و اظهارداشت: از راه‌های مناسب گسترش ورزش و فرهنگ‌سازی ،موضوع همگانی کردن رشته‌های مختلف است.

این مسئول اظهارداشت: توجه به رسانه‌های گروهی برای اطلاع‌رسانی عملکردها و ارتقای ورزش در جامعه و بین خانواده‌ها باید همواره مدنظر هیات‌های ورزشی باشد.

شریعتی از فعالیت ۵۹۵ باشگاه ورزشی خصوصی در استان خبر داد و آن را یک فرصت دانست که باید برای جلب مشارکت علاقه‌مندان و واگذاری امور به آنها طبق مقررات اقدام کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ارتباط مسئولان صنعت با مدیران ورزش خوب است ولی هنوز جای کار و فعالیت بیشتری وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

شریعتی از هیات‌های ورزشی ۱۰ شهرستان و استان یزد خواست از فرصت موجود و طرح‌های دولت برای جلب همکاری بیشتر بخش‌خصوصی و صنایع در راستای توسعه ورزش استفاده کنند.

وی از تدوین سند چشم‌انداز توسعه ورزش استان خبر داد و گفت: برنامه‌محوری و آینده‌نگری محور توسعه ورزش است که بر اساس ظرفیت‌های استان باید مدنظر قرار  گیرد.

جایگاه ورزش بانوان ارتقا یابد

همچنین مسئول ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد می‌گوید: برای ارتقای جایگاه ورزش بانوان در هیات‌های ورزشی باید پیگیری و اقدام مناسب صورت گیرد.

آزاده دهقان افزود: هم‌اکنون حضور بانوان در هیات‌های ورزشی خوب است ولی کافی نیست و باید با همت بیشتر زمینه رشد و بالندگی آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: توزیع عادلانه بودجه‌های ورزشی برای گسترش و حمایت از ورزش بانوان موضوعی مهمی است که رئیسان هیات‌ها برای اجرای آن اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: توجه به فعالیت‌های فرهنگی در کنار برنامه‌های ورزشی و برگزاری لیگ‌ها و مسابقات جدی گرفته شود.

دهقان همچنین از همکاری هیات‌های ورزشی با مسئولان هیات‌های ورزش بانوان قدردانی کرد و ارتقای برنامه‌ها و توجه بیشتر به آنها را مورد تاکید قرار داد.

برگزاری لیگ و مسابقات جدی گرفته شود

همچنین معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: برگزاری مسابقات و لیگ‌ها به صورت منظم و مستمر برای ایجاد رقابت سازنده و انگیزه و توسعه ورزش استان ضروری است.

سیداحمد هاشمی افزود: برای توسعه ورزش بهترین راهکار داشتن تقویم اجرایی و برگزاری برنامه‌ها طبق مقررات و توجه به برنامه‌های فدراسیون‌ و آیین نامه‌هاست.

وی ادامه داد: بازدید از شهرستان‌ها و برگزاری مجامع سالانه از عمده ماموریت‌های مهم هیات‌های ورزشی است که باید به آن عنایت لازم داشته باشیم.

این مسئول اظهارداشت: بازدید و نظارت بر فعالیت باشگاه‌های زیرپوشش و پیگیری در ارتباط با صنعت و جذب کمک‌های خیران ضروری است.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی باید از تمام ظرفیت‌ها در استان بهره گرفت.

در پایان همایش از تعدادی هیات‌های فعال ورزشی استان تجلیل شد.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.