حجت الاسلام سید موسی موسوی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات این نهاد در ماه مبارک رمضان افزود: اجرای مسابقات فرهنگی کاروان شادی در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در دستور کار این اداره کل  قرار دارد که در محلات حضور می یابند.

وی اضافه کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام ماه مبارک رمضان است و برای جوایز این مسابقه بالای ۱۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که مراسم قرعه کشی نیز روز عید فطر برگزار می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: برنامه‌هایی که سال های گذشته در ماه مبارک رمضان اجرا می شد امسال نیز اجرا می شود که امسال  با توجه به بیماری کرونا، مردم در این برنامه ها حضور ندارند و برنامه ها از طریق فضای مجازی و صدا و سیما پخش می شود.

فعالیت ۶ امامزاده در زمینه دوخت ماسک و گان 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای مقابله با ویروس کرونا، ادامه داد: برای قطع زنجیره انتقال این بیماری آستان امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد استان زنجان قبل از عید تعطیل شدند و تا کنون نیز این روند ادامه دارد که این طبق دستورات بهداشتی بوده است.

وی اضافه کرد: هر چند نارضایتی هایی از سوی برخی از مردم در پی تعطیلی اماکن مذهبی وجود داشت اما این کار در جهت حفظ سلامتی عموم مردم انجام شده است.

این مسؤول ادامه داد: به رغم تعطیلی اماکن مذهبی استان هنوز فعالیت در راستای مقابله با ویروس کرونا در این اماکن وجود دارد به طوری که تولید ماسک و گان در مساجد و آستان مقدس امامزادگان و خدمات مورد نیاز اعزام جهادگران برای ضد عفونی معابر عمومی انجام می شود.

وی  اظهار داشت: ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از هیات امنای مساجد استان زنجان در امر ضد عفونی معابر و اماکن عمومی و مذهبی مشارکت داشته و ۶ آستان مقدس امامزادگان نیز به صورت مستقیم در امر  دوخت ماسک و گان فعال هستند.

حجت الاسلام موسوی افزود: این اداره کل در امر پیشگیری از بیماری کرونا مشارکت فعالانه ای داشته است به طوریکه تالار احسان شهرستان خدابنده که در حال بهره برداری بود در اختیار  بیمارستان امیرالمومنین خدابنده به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی تجهیز شده است.

وی یادآوری کرد: تا کنون ۵۲۰ میلیون تومان در راستای ضدعفونی و خرید بسته های حمایتی برای افراد آسیب پذیر از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه هزینه شده است.

 این مسؤول با اشاره به تعطیلی برخی از مشاغل و آسیب های اقتصادی ناشی از آن نیز گفت: در یکی از شهرستان های استان برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری بیماری کرونا بیش از ۱۴۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به خانواده هایی که مشاغل خود را از دست داده بودند اهدا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی ادره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: با اجرای طرح نسیم انتظار ویژه ماه شعبان به ویژه در روز نیمه شعبان ۱۵۰ برنامه کاروان شادی در استان با حضور در محله ها به اجرای برنامه پرداختند که این مهم در شهر زنجان بیشتر نمود داشت.

وی با گله مندی از موزاری کار در امور خیریه نیز گفت: متمرکز شدن کمک های خیریه در مواقع بحرانی به ویژه در ایام کرونایی می تواند نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد و این در حالی است که امور خیریه به اوقاف اختصاص دارد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در برخی جلسات از نمایندگان این اداره کل نیز در امور مسائل خیریه دعوت نمی شود درحالی که یکپارچگی در این بخش اثرگذاری خوبی دارد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های امسال موقوفات این اداره کل در راستای اشتغال زایی است که در این خصوص قدم خوبی برداشته شده به این معنی که به جای توزیع بسته حمایتی برای گروه هدف  شغل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.