حجت الاسلام محمد صالحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، به مهمترین اقدام های این اداره کل در ۲ سال اخیر اشاره کرد و افزود: در بخش امور اجتماعی و خیریه می توان به اجرای طرح مهر تحصیلی با توزیع سالانه بیش از ۱۹ هزار بسته لوازم کمک آموزشی در بین دانش آموزان مناطق محروم و نیازمند و اجرای طرح دست های مهربانی با توزیع سالانه بیش از ۶ هزار بسته غذایی در بین خانواده های نیازمند استان اشاره کرد.

وی یادآور شد، اعزام رایگان سالانه به صورت میانگین ۲ هزار نفر زائر بار اولی به مشهد مقدس، تهیه و توزیع غذای گرم در بین زلزله زدگان آبان‌ ۹۷ و سیل زدگان سال جاری در استان کرمانشاه و شهرستان های پلدختر و معمولان در استان لرستان با برپایی آشپزخانه سیار و پخت در مجموع ۲۸ هزار پرس غذای گرم، ارسال محموله کمک های غذایی بهداشتی و دارویی به شهرستان دلفان در استان لرستان به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال از دیگر خدمات این بخش است.

به گفته او، در بخش فعالیت های مذهبی این اداره کل می توان به برپایی و خدمات رسانی در موکب های اربعین به زائران امام حسین(ع)، برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی، لبیک یا حسین، احلی من العسل، رهروان زینبی، مراسم ویژه تاسوعا و عاشواری حسینی اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان در تعطیلات نوروزی اشاره کرد.

حجت الاسلام صالحی افزود: اجرای طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان و اطعام سالانه حدود ۱۱ هزار نفر از روزه داران هم استانی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم در نقاط مختلف استان با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی، اعزام سالانه بیش از ۸۰۰ نفر مبلغ از شهر مقدس قم به مناطق مختلف استان از دیگر فعالیت های مذهبی این اداره در ۲ سال اخیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: در بخش امور قرآنی برگزاری سه مرحله مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور بیش از پنج هزار نفر شرکت کننده و اعزام نفرات برتر به مسابقات کشوری، آموزش بیش از ۴۰ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال های ۹۶ تا ۹۷ ، آموزش ۵۰۰ نفر مربی در ۱۱ دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم از سال ۹۱ تا ۹۶ ‌و آموزش ۲۴۰ مربی در سال ۹۷ که این تعداد بیشتر از سهمیه سالانه می باشد از قبیل این فعالیت ها است.

وی اضافه کرد، راه اندازی مرکز آموزش مجازی قرآن کریم و فعالیت نزدیک به یک هزار نفر حافظ در این مرکز به عنوان معین استان های ایلام و همدان، برگزاری ۱۵۰ محفل بزرگ انس با قرآن کریم در سال ۹۷ و تعداد ۹۰ محفل ۲۰ جلسه تفسیر و ۱۵ جلسه جزءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان سال ۹۸ از دیگر فعالیت های قرآنی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به زلزله  ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ غرب کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این زلزله به ۱۷۷ مسجد خسارت وارد شد که خسارات وارده مبلغ تقریبی ۷۰۰ میلیار ریال برآورد شد.

حجت الاسلام صالحی افزود: در سال ۹۷ مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت مساجد مصوب شد و مابقی نسبت به وضعیت بودجه و امکانات دولتی و خیرین تحت اقدام می باشد.

به گفته وی، سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی موقوفات و بقاع متبرکه کشور با ماموریت گسترش امور مذهبی ،عمران و بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات به منظور افزایش عواید و بهره برداری بهتر از آنها فعالیت های متعددی دارد.

وی ادامه داد: در این بین می توان به کمک به چاپ و نشر کتب مذهبی، تبلیغ معارف اسلامی و قرآنی، ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و امور خیریه و عام المنفعه از محل درآمد موقوفات و اماکن متبرکه طبق مفاد وقف نامه ها و در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش اشاره کرد.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با چهار اداره تابعه در شهرستان ها و نواحی یک و ۲ در شهر کرمانشاه در حال فعالیت است.

به گفته وی، این استان دارای ۶۷ بقعه متبرکه و ۲ هزار و ۹ موقوفه منتفعی و انتفاعی با ۵۲ هزار و ۴۲۳ رقبه می باشد، یکی از بزرگترین موقوفات استان کرمانشاه موقوفه مرحوم حاج شیخ عبدالاحد کرکوکی با بیش از ۲۲ هزار رقبه است.

۷۴۶۰/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.